Hotovosť je možné vybrať z ktoréhokoľvek bankomatu v SR alebo zahraničí označeného rovnakým logom, aké je uvedené na vašej platobnej karte. Pre túto transakciu sa vždy vyžaduje PIN kód.
Banka účtuje svojim klientom, ktorí vyberajú hotovosť z bankomatov, iba poplatok uvedený v platnom Cenníku UniCredit Bank.
Prirážka za použitie karty v bankomatoch
Ak urobíte výber hotovosti z cudzieho bankomatu, môže sa stať, že vám majiteľ bankomatu bude účtovať dodatočný poplatok za použitie bankomatu.
O dodatočnom poplatku by vás majiteľ zariadenia mal informovať na obrazovke bankomatu (napr. jeho výška, názov bankomatu majiteľa a pod.) v rovnakom jazyku, ktorý ste si zvolili pre použitie bankomatu.
Ak nesúhlasíte s poplatkom, mali by ste mať možnosť zrušiť výber hotovosti. Nejde o poplatok účtovaný UniCredit Bank.
Hotovosť si prostredníctvom karty môžete vybrať aj v pokladniciach banky, na pracoviskách iných bánk a v zmenárňach, ktoré sú označené a ponúkajú tzv. službu Cash Advance. Vyberaná hotovosť je vyplatená iba v mene tej krajiny, v ktorej je služba poskytnutá.
Cash Back je automatická služba, ktorá spája pohodlné platenie platobnou kartou za služby a tovar a výber hotovosti. Pri platbe kartou u obchodníka v SR stačí požiadať o vydanie hotovosti.
Vybraná hotovosť sa započítava do celkového limitu vašej platobnej karty.
Platba kartou u obchodníka je vykonávaná najmä prostredníctvom elektronického terminálu alebo mechanického snímača, tzv. imprinter. Pri platbe je transakcia spravidla potvrdená zadaním správneho PIN kódu, podpisom na účtenke z terminálu alebo priložením bezkontaktnej karty k bezkontaktnému terminálu.
Banka účtuje svojim klientom, ktorí platia kartou u obchodníka, iba poplatok uvedený v platnom Cenníku UniCredit Bank.
Kartu používajte iba na webových stránkach, ktoré majú zabezpečený prenos dát (SSL protokol), v riadku adresy internetového prehliadača sa zobrazí https:// a ikona visiaceho zámku. Pri platbe kartou na internete sa spravidla uvádza celé číslo karty, doba platnosti karty a bezpečnostný CVC2/CVV2 kód.
Nikdy neuvádzajte PIN platobnej karty ani čísla účtov a bankové heslá.
Platobné karty UniCredit Bank umožňujú najbezpečnejší spôsob platenia kartou u internetových obchodníkov prostredníctvom využitia zabezpečenia 3DSecure.
Pomocou karty si môžete objednať tovar a služby telefonicky alebo poštou (tzv. MO/TO platby). Pred potvrdením objednávky vždy starostlivo zvážte, či je obchodník dôveryhodný, napríklad zverejňuje úplnú adresu, reklamačné podmienky a pod.
Bezpečné platenie na internete a MO/TO platby
Všetky naše platobné karty automaticky podporujú 3D Secure zabezpečenia karty. Pre najvyššiu ochranu karty na internete odporúčame používať kartu len u internetových obchodníkov, ktorí podporujú bezpečné platenie na internete 3D Secure.
Údaje potrebné pre platbu kartou na internete a MO/TO platbu:
Chráňte svoju kartu pred zneužitím!
UniCredit Bank venuje ochrane vašej platobnej karty maximálnu pozornosť. Informujte sa preto o spôsoboch, ako zabezpečiť svoju kartu, a využívajte aktívne služby, ktoré vám ponúkame.
Blokácia platobných kariet
Pri strate platobnej karty je nutné kartu ihneď zablokovať proti ďalšiemu použitiu. Pre blokáciu karty kontaktujte Infolinku +421 2 6920 2090. Na Infolinke kartu okamžite zablokujú proti ďalšiemu použitiu a dohodnú sa s vami na vydaní novej platobnej karty. Blokácia vašej karty je vykonaná zadarmo.