Hore

Overovanie platieb kartou na internete.

3D SECURE - RÝCHLEJŠÍ A BEZPEČNEJŠÍ SPÔSOB OVEROVANIA PLATIEB KARTOU NA INTERNETE

3D Secure predstavuje moderné zabezpečenie platieb kartou na internete. Zabezpečenie 3D Secure je dostupné pre všetky typy platobných kariet a jeho použitie je pre všetkých držiteľov kariet úplne zadarmo prostredníctvom oznámení, tzv. push notifikácií, v mobilných aplikáciách Smart Banking, alebo v ich firemnom variante Business Smart Banking od UniCredit Bank.

Nejčastejšie dôvody, prečo neprichádzajú Oznámenia tzv. push notifikácie

AKO FUNGUJE POTVRDZOVANIE PLATIEB?


3DSecure platba

  1. Po zadaní platby kartou v internetovom obchode Vám (držiteľovi karty) bude do vybranej mobilnej aplikácie nainštalovanej vo Vašom mobilnom telefóne doručené oznámenie (push notifikácia) s výzvou na potvrdenie platby.
  2. Po kliknutí na doručené oznámenie prejdete automaticky na obrazovku potvrdenia platby v aplikácii Smart Banking.
  3. Platbu kartou potvrdíte rovnako ako platbu v aplikácii Smart Banking, teda svojím biometrickým údajom (napr. odtlačkom prsta) alebo PIN kódom.
  4. Po úspešnom overení platby v aplikácii mobilného bankovníctva pokračujte v dokončení platby a v nákupe na internete

 

AKO ZÍSKAŤ APLIKÁCIU SMART BANKING?


Stiahnite si Smart Banking do svojho mobilu.

 

 qrkod  qrkod  

 

 

Stiahnite si Business Smart Banking do svojho mobilu.   

 

 

Keď používate Online Banking:

  1. Vo svojom internetovom bankovníctve prejdite na: podrobnosti o účte – mobilné služby – Smart Banking alebo Business Smart Banking.
  2. My Vám zašleme aktivačné kódy prostredníctvom SMS (zoberte, prosíme, na vedomie: aktivačné kódy Vám budú zaslané nasledujúci pracovný deň).
  3. Otvorte aplikáciu vo svojom mobile a aktivujte ju pomocou Užívateľského čísla internetového bankovníctva a kódov z SMS.

Pokiaľ internetové bankovníctvo nepoužívate, môžete si aktivovať Smart Banking na našej Infolinke +421 2 6920 2090, v akejkoľvek pobočke našej banky alebo u svojho bankára.

 

Viac informácií o aktivácii aplikácie nájdete na našej webovej stránke pre Smart Banking alebo Business Smart Banking.

ČO AK NECHCEM POUŽÍVAŤ ŽIADNU MOBILNÚ APLIKÁCIU?


 

Ak nebudete chcieť používať jednu z vybraných mobilných aplikácií, je potrebné v prípade nákupu v internetovom obchode vybrať iný spôsob platby, ako je platba platobnou kartou.

NAJČASTEJŠIE OTÁZKY K 3D SECURE ZABEZPEČENIU


Čo je to oznámenie (push notifikácia) v mobilnej aplikácii Smart Banking?

  • Ide o oznámenie, ktorým držiteľ karty potvrdzuje platby kartou v internetových obchodoch, zobrazené v mobilnom telefóne držiteľa karty alebo v aplikácii Smart Banking. Upozorňujeme, že oznámenia vždy slúžia iba na potvrdenie odchádzajúcej transakcie a nie na pripísanie peňazí na váš účet.

Čo ak nemám založený účet v UniCredit Bank, ale len platobnú kartu?

  • V takom prípade Vám odporúčame dojednanie aplikácie v aplikácií Smart Banking v akejkoľvek pobočke UniCredit Bank, ktorá Vám umožní aj naďalej používať kartu bezpečným spôsobom pri platbách v internetových obchodoch.

Čo ak mi nepríde potvrdzovacie oznámenie pre platbu kartou do mobilného telefónu?

  • Najskôr sa presvedčte, či naozaj nakupujete u obchodníka podporujúceho 3D Secure zabezpečenie. Pri nákupoch u obchodníkov nepodporujúcich 3D Secure sa platby oznámením (push notifikáciou) v aplikáciách Smart Banking nepotvrdzujú.
  • V prípade, ak ste nedostali oznámenie do aplikácie Smart Banking na potvrdenie platby, skontrolujte pripojenie na internet a skúste platbu zrušiť a opakovať znovu.
  • Ak Vám push notifikácia nepríde, alebo príde do telefónu s iným telefónnym číslom, ako očakávate, potom kontaktujte našu Infolinku +421 2 6920 2090 alebo navštívte akúkoľvek pobočku banky.

Čo ak na internete platím viacerými kartami (osobné/firemné) a mám len jeden mobilný telefón?

  • Ak máte aplikáciu Smart Banking, tak Vám potvrdzovacie oznámenie príde do Vášho mobilného telefónu bez ohľadu na to, akú platobnú kartu ste pri platbe v internetovom obchode zvolili.

Čo mám robiť pri strate alebo odcudzení karty?

  • Pri strate platobnej karty je nutné kartu ihneď blokovať proti ďalšiemu použitiu. Pre blokáciu karty kontaktujte Infolinku +421 2 6920 2090.
  • Na Infolinke s Vami okamžite kartu zablokujeme proti ďalšiemu zneužitiu a dohodneme sa s Vami na vydaní novej platobnej karty.

Čo mám robiť pri strate mobilného telefónu?

  • Pri strate mobilného telefónu sa, prosíme, obráťte štandardnou cestou na svojho mobilného operátora.
  • Odporúčame Vám overiť si, že ste spolu s telefónom nestratili aj svoju platobnú kartu. V takom prípade je nutné uskutočniť blokáciu platobnej karty na našej Infolinke +421 2 6920 2090.

Máte obavy z podvodného získania údajov z platobnej karty na internete?

  • Pri 3D Secure platbe kartou u internetového obchodníka sú citlivé údaje z platobnej karty oznamované len banke, ktorá potvrdzuje Vašu platbu.

Môžem používanie nového zabezpečenia 3D Secure na svojej karte odmietnuť?

  • Používanie nového zabezpečenia 3D Secure na potvrdzovanie platieb kartou na internete je povinné pre všetkých držiteľov platobných kariet.
  • V prípade, ak nebudete chcieť používať aplikáciu Smart Banking na potvrdzovanie internetových platieb, odporúčame si pre nákup v internetovom obchode zvoliť iný spôsob platby, ako je platba kartou.

Môžem si k jednej platobnej karte zaregistrovať viac telefónnych čísel alebo aplikáciu Smart Banking?

  • Bohužiaľ, nie, k jednej karte je možné si zaregistrovať len jedno telefónne číslo. Naopak, v rámci jednej aplikácie Smart Banking budete potvrdzovať platby všetkými svojimi platobnými kartami.

Ako spoznám dôveryhodného internetového obchodníka?

  • Kartu používajte len na stránkach, ktoré majú zabezpečený prenos dát (SSL protokol) – v riadku adresy internetového prehliadača sa zobrazí https:// a ikonka visiaceho zámku.
  • U internetových obchodníkov však nie je možné zaručiť maximálnu možnú bezpečnosť, a preto dávajte vždy prednosť e-shopom, ktoré podporujú technológiu 3D Secure. Taký obchod je označený logami:   
Visa karta | UniCredit Bank - přední strana
 
Visa karta | UniCredit Bank - zadní strana

Aká je platnosť oznámenia?

  • Platnosť oznámenia je 5 minút od jeho doručenia. V prípade, ak dôjde k vypršaniu platnosti oznámenia (push notifikácie) či súvisiaceho nákupu, je nutné, aby držiteľ karty zopakoval nákup alebo platbu kartou v danom internetovom obchode.

Môžem potvrdzovať platby pomocou rootovaného / jailbreakového zariadenia?

  • Autentifikácia 3DS Push na rootovanom (a aj inak "podozrivom") zariadení je výslovne zakázaná zo strany smernice Európskej únie o platobných službách. Z toho dôvodu nemožno platby 3DS potvrdzovať na rootovanom, jailbreakovanom zariadení.

Aké údaje z platobnej karty zadávam pri internetovej platbe?

  • Pri platbe kartou u internetového obchodníka sú povinné údaje číslo a platnosť karty a bezpečnostný CVC2/CVV2 kód (tri číslice pri podpisovom prúžku na zadnej strane karty).
  • Ak internetový obchodník podporuje zabezpečenie 3D Secure, budete na potvrdenie platby kartou vyzvaní pomocou oznámenia v aplikácii Smart Banking.

Akou kartou môžem platiť na internete so zabezpečením 3D Secure?

  • Z našich kariet môžete využiť akúkoľvek kartu Visa alebo Mastercard. Všetky debetné a kreditné karty vydávané UniCredit Bank podporujú novú službu 3D Secure.
  • Nakupovať kartou na internete je možné so všetkými platobnými kartami UniCredit Bank, pri ktorých má ich majiteľ povolené internetové platby a nastavenú dostatočnú výšku limitu pre platby na internete. Nastavenie je možné jednoducho meniť či skontrolovať v internetovom bankovníctve alebo v mobilnej aplikácii Smart Banking, či na Infolinke +421 2 6920 2090.

Je platobná karta aktívna pre platby na internete pri jej prevzatí?

Všetky nové platobné karty sú z dôvodu bezpečnosti automaticky vydávané neaktívne na akékoľvek použitie.

  • Svoju platobnú kartu si môžete aktivovať cez bankomat dopytom na zostatok, výberom alebo kontaktujte Infolinku UniCredit Bank na telefónnom čísle +421 2 6920 2090.

ZÁLEŽÍ NÁM NA VAŠEJ BEZPEČNOSTI


  • Naša aplikácia sa riadi najvyššími bezpečnostnými štandardmi.
  • Vďaka množstvu ochranných funkcií je mobilná aplikácia veľmi dobre chránená pred počítačovými útokmi.
  • Celá komunikácia s bankou cez aplikáciu je šifrovaná.
  • Aplikácia Smart Banking je prepojená priamo s Vaším mobilným telefónom, pričom nie sú ukladané žiadne citlivé informácie.
  • Všetky Vaše prihlásenia a podpisy platieb v aplikácii sú chránené prostredníctvom PIN kódu (pre aplikáciu Smart Banking), odtlačkom prsta alebo technológiou Face ID.
  • PIN kód (pre aplikáciu Smart Banking) je jedinečný, pretože si ho volíte sami a musí obsahovať 6 až 8 čísel.
  • Ak je PIN kód (pre aplikáciu Smart Banking) zadaný 3x nesprávne, dôjde k zablokovaniu  užívateľa.
  • Odhlásenie prebehne automaticky po 3 minútach Vašej nečinnosti.
  • Maximálna suma, ktorú môžete cez mobilné bankovníctvo poslať, je 3 300 € (tento limit sa nevzťahuje na platby kartou na internete).
Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo