Hore

Poradňa pre internetové a mobilné bankovníctvo.

Pripravili sme pre vás videá, návody a prehlad najčastejších otázok a odpovedí na vaše otázky k internetovému a mobilnému bankovníctvu.

Najčastejšie otázky a odpovede

Ako si nastaviť limity v Smart Bankingu?

Kartové limity si ľahko nastavíte priamo v aplikácii po kliknutí na kartu. Ako na to, nájdete krok po kroku v priloženom návode.

Ako si zablokovať / odblokovať kartu v Smart Bankingu?

Zablokovať / odblokovať kartu môžete po kliknutí na svoju kartu priamo v aplikácii. Prikladáme vám návod.

Zablokoval som si aplikáciu Smart Banking. Mám nový telefón. Ako si aktivovať aplikáciu pomocou používateľského mena a PIN?

V prípade ak ste si zablokovali aplikáciu Smart Banking alebo sťahujete aplikáciu nanovo, môžete si aplikáciu aktivovať ľahko pomocou svojho používateľského mena a PIN, ktorý ste si v minulosti zvolili. V prípade zabudnutých údajov môžete prístup do aplikácie získať naskenovaním dokladu totožnosti alebo vám radi pomôžeme na našej Infolinke +421 2 6920 2090. Prikladáme vám návod.

Som v zahraničí a nedostávam SMS, čo mám robiť?

Zaznamenali sme prípady, keď sme nedostali SMS na aktiváciu aplikácie Smart Banking v zahraničí (najčastejšie v rámci USA, Kanady). Doručovanie SMS do zahraničia kontroluje váš telefónny operátor, a preto tejto situácii nemôžeme zabrániť. Ak ste v zahraničí a nedostávate SMS, obráťte sa na našu linku pomoci +421 2 6920 2090, kde vám pomôžeme situáciu vyriešiť.

Ako si môžem zobraziť PIN ku karte?

PIN ku karte si ľahko zobrazíte vo svojej aplikácii po kliknutí na kartu. Prikladáme vám návod. 

Neprišlo mi oznámenie (push notifikácia)

Aby ste mohli používať oznámenia, tzv. push notifikácie, prihlasovanie a potvrdzovanie platieb, je nutné, aby ste mali telefón pripojený na internet a povolené oznámenia ako v aplikácii Smart Banking / Smart kľúč, tak aj v nastaveniach vo svojom mobilnom telefóne.

Čo je „heslo na komunikáciu s bankou“?

Heslo na komunikáciu s bankou je vami zvolené heslo, ktoré sa využíva na vaše overenie, napríklad, ak nám voláte na Infolinku. Ak si heslo nepamätáte, môžete si ho zmeniť vo svojom Smart Bankingu. Prikladáme vám návod, ako na to. 

Kde nájdem SMART KĽÚČ?

Smart kľúč nájdete na úvodnej prihlasovacej obrazovke nad tlačidlom "PRIHLÁSIŤ".

Online Banking od UniCredit Bank už používam. Môžem používať obe služby súčasne?

Áno. Okrem toho vám Smart Banking pomôže v prípade, že potrebujete rýchlo zablokovať kartu z dôvodu straty, zvýšiť limit na nákup v obchode a tiež aktivovať zľavový program U-šetrite, ktorý vám umožní získať výhody pri platení kartou.

V telefóne nemám internetové pripojenie a nedostal som upozornenie na prihlásenie do internetového bankovníctva, ako sa teraz môžem prihlásiť?

Ak nemáte pripojenie na internet, môžete využiť alternatívnu možnosť prihlásenia pomocou QR kódu (offline), ktorá nevyžaduje pripojenie na internet. Túto možnosť nájdete po prihlásení do Smart kľúča v aplikácii Smart Banking.

Mám viacero účtov, môžem ich ovládať prostredníctvom jednej aplikácie?

Áno, v aplikácii Smart Banking máte na dosah ruky všetky svoje bežné účty, účty v cudzej mene, sporiace účty, termínované vklady, karty, úvery a ďalšie produkty. 

Môžem služby využívať v zahraničí? Nie je to drahé?

Áno, Smart Banking je vám k dispozícii aj v zahraničí, ak má váš mobilný telefón internetové pripojenie wi-fi alebo dátový roaming. Za používanie aplikácie neúčtujeme žiadne poplatky. Poplatky za roaming si môžete overiť u svojho operátora. 

 

Čo sa stane, ak používam Smart Banking a potom dostanem nový telefón? Budem môcť službu naďalej využívať?

Ak ste už aplikáciu používali v minulosti, môžete ju jednoducho aktivovať v novom zariadení pomocou svojho používateľského mena a PIN kódu, ktorý ste si zvolili pri predchádzajúcej aktivácii. V prípade, že ste zabudli svoje údaje, môžete sa do aplikácie dostať naskenovaním preukazu totožnosti alebo vám radi pomôžeme na našej infolinke +421 269 202 090.

Čo mám robiť, ak zmením svoje registrované telefónne číslo pre Smar Banking?

Smart Banking je nezávislý od mobilného operátora, a preto vám bude fungovať aj s novým telefónnym číslom (novou SIM kartou). Telefónne číslo je však potrebné zmeniť pre prípadnú budúcu aktiváciu aplikácie, pretože naň zasielame aktivačnú SMS. Zmeniť svoje telefónne číslo môžete aj počas aktivácie Smart Bankingu. Ak už máte aplikáciu aktívnu, svoje telefónne číslo môžete zmeniť aj v časti VIAC - MÔJ PROFIL.

Je používanie aplikácie Smart Banking bezpečné?

Áno, Smart Banking využíva najmodernejšie zabezpečenie vo forme bezpečnostného kľúča. Tým sa v každom okamihu vygeneruje jedinečný časovo obmedzený bezpečnostný kód, ktorý chráni prihlásenie do aplikácie a odosielanie transakcií do banky. Prihlasovanie do Smart Bankingu a podpis platieb sú chránené pomocou PIN kódu, odtlačku prsta alebo Face ID.

Čo sa stane, ak mi telefón ukradnú alebo ho stratím?

Aj v tejto nepríjemnej situácii sú vaše údaje a financie v bezpečí. Vďaka bezpečnostnému kľúču v aplikácii nemá bez vášho PIN kódu k vašim financiám a účtu prístup nikto cudzí. Aplikáciu si potom môžete bezplatne aktivovať v novom zariadení. Bezpečnosť je vždy plne zaručená.

Čo sa stane, ak zabudnem vypnúť Smart Banking?

Z bezpečnostných dôvodov sa aplikácia po 3 minútach automaticky vypne a prihláseného používateľa odhlási.

Čo robiť, ak Smart Banking vyžaduje aktualizáciu?

Pravdepodobne máte nainštalovanú verziu aplikácie, ktorú už nepodporujeme. Smart Banking jednoducho aktualizujte na najnovšiu verziu kliknutím na tlačidlo Aktualizovať a v bezpečnom prostredí Google Play/AppStore si aktualizujte Smart Banking na najnovšiu verziu.

Zároveň odporúčame zapnúť automatické aktualizácie pre aplikáciu Smart Banking v nastaveniach telefónu. Váš telefón tak bude aplikáciu pravidelne aktualizovať a vy sa nemusíte o nič starať. Je to najbezpečnejší spôsob, ako mať vždy Smart Banking aktuálny, so všetkými bezpečnostnými vylepšeniami a s najnovšími funkciami.

Bude Smart Banking fungovať na všetkých mobilných zariadeniach?

Aplikácia Smart Banking je podporovaná na všetkých mobilných telefónoch iOS 12.0 a vyššie a Android 5.0 a vyššie so službou Google Play. Pri mobilných telefónoch značky Huawei, ktoré nedisponujú Google Play obchodom, aplikácia Smart Banking nie je podporovaná.

Sprievodca aplikáciou Smart Banking
Sprievodca Internetovým bankovníctvom Online Banking
Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo