Hore

S lepšou kartou lepší svet

 

Zoznámte sa s vašou novou platobnou kartou Mastercard. Je moderná, ohľaduplná k prírode a má predĺženú platnosť.

Čo potrebujete vedieť o výmene karty

Výmena existujúcich firemných debetných aj kreditných kariet začína v auguste 2024 a potrvá do júna 2025.

Informáciu o tom, že je nová karta na ceste, dostanete vopred prostredníctvom SMS správy na kontaktné telefónne číslo, prípadne push notifikácie v mobilnom bankovníctve.

Základné nastavenie novej karty zostáva rovnaké ako v prípade existujúcej karty, limity a účty pripojené ku karte sa nemenia.

PIN kód ostáva rovnaký.

Karta, ktorej záleží...

Na planéte

  • Je vyrobená s ohľadom na prírodu, z recyklovaných materiálov.
  • Má predĺženú platnosť až na 5 rokov. Spotrebuje sa tak menej plastov a vznikne menej odpadu.
  • Vďaka svojej karte Mastercard môžete aj vy pomôcť životnému prostrediu. Ako? Stačí si kartu aktivovať a následne už iba používať. Podporíte tak vysádzanie stromov na Slovensku.
  • V priebehu rokov 2024 a 2025 za každých 400 EUR zaplatených kartou online alebo v kamennom obchode vysadíme jeden strom až do počtu 10 000.
  • Na Slovensku sa jedná o obnovu vzácnych lužných lesov a revitalizáciu ostrovov, slepých ramien a mokradí okolo Dunaja. 
  • UniCredit Bank, Mastercard a BROZ pomáhajú spolu s vami slovenskej prírode.

Podrobnosti o iniciatíve sadenia stromov nájdete TU.

Na ľuďoch

  • Uľahčuje život nevidiacim a čiastočne zrakovo postihnutým ľuďom. Unikátne výrezy na povrchu karty umožňujú rozpoznať jej typ obyčajným dotykom.

Na vás

  • Prináša vám pestré výhody a najvyššiu úroveň zabezpečenia pri nakupovaní v kamenných obchodoch aj online. Naďalej sa môžete tešiť na výhody zľavového programu U-šetrite a po novom aj na špeciálne nákupné akcie organizované v spolupráci so spoločnosťou MasterCard.
  • Je vašou vstupenkou k stovkám zážitkom na platforme priceless.com. Objavte jedinečné kultúrne akcie, skryté architektonické krásy či oceňované reštaurácie v mestách po celom svete.
  • Vďaka Business Bonus programu môžete využiť zľavy na poskytované služby vybraných spoločností, napr. RentalCars, EasyJet alebo Google Workspace. Všetky firemné platobné karty vám poskytujú bezplatný prístup do vybraných letiskových salónikov v Bratislave, Prahe alebo Viedni. Využívať môžete aj online službu Ulekára.sk alebo asistenčné služby. Ďalšie informácie nájdete na https://www.mastercard.com/businessbonus/en/home.

Aktivácia karty

Z bezpečnostných dôvodov dostanete svoju novú kartu ako neaktívnu obyčajnou poštou. Aby ste ju mohli začať používať, je potrebné ju aktivovať.

Platnosť kariet

Novú platobnú kartu si aktivujte čo najskôr. Myslite na to, že 35 dní po aktivácii novej karty prestane platiť vaša existujúca. V prípade, že si svoju novú kartu neaktivujete, tá pôvodná bude automaticky zablokovaná 2 mesiace od výroby novej karty.

Ako si aktivovať kartu

Kontaktnou platbou u obchodníka

Vložte kartu do platobného terminálu a potvrďte svoj prvý nákup u obchodníka zadaním PIN kódu, čím aktivujete kartu.

V bankomate

Uskutočnite akúkoľvek transakciu v bankomate UniCredit Bank, ktorá vyžaduje zadanie PINu, napr. výber hotovosti alebo dotaz na zostatok. Váš PIN zostáva rovnaký ako v prípade existujúcej karty.


Čo sa nemení?

VECI, KTORÉ MÁTE RADI A STE NA NE ZVYKNUTÍ

 

Bezkontaktní platby

Bezkontaktné platby

S novou kartou môžete platiť bezkontaktne.

Internetové platby

Internetové platby

S novou kartou môžete platiť cez internet.

Limity

Limity

Aktuálne limity pri platbách kartou alebo výbere hotovosti sa nemenia.

PIN

PIN

PIN kód zostáva rovnaký ako v prípade vašej súčasnej karty.

 


Čo sa mení?

VECI, KTORÉ JE POTREBNÉ NASTAVIŤ NANOVO

 

Apple Pay a Google Pay

Aj s novou kartou môžete platiť smartfónom či hodinkami. Myslite na to, že nedôjde k zmazaniu pôvodnej karty ani k automatickej aktualizácii. Je potrebné odstrániť pôvodnú kartu a pridať novú kartu. Je potrebné nastaviť novú kartu nanovo v peňaženkách Apple Pay či Google Pay.

Pokiaľste doposiaľ služby Apple Pay či Google Pay nevyužívali, stačí si kartu do týchto služieb zaregistrovať.

Podrobný návod nájdete TU.

Predplatené služby (Netflix, Youtube, Spotify, Bolt, Uber, Voyo a ďalšie)

Ak používate kartu na úhradu predplatených služieb, ako sú streamovacie platformy, alebo iných opakovaných platieb, je nutné odstrániť pôvodnú kartu a pridať novú kartu u každého poskytovateľa služby.

Niektoré spoločnosti umožňujú aktualizáciu platobnej metódy (napr. Netflix). Stačí sa prihlásiť do svojho účtu a vykonať aktualizáciu. 

Ak je predplatné napojené na Apple ID (napr. Apple Music) alebo na Google účet, dôjde k automatickej aktualizácii aj pre predplatné.

Apple ID – aktualizáciu karty vykonáte v sekcii nastavení (Platby a doručovanie), kliknite na platobnú kartu, a následne na tlačidlo Upraviť. Zadajte novú kartu a potvrďte tlačidlom Hotovo. 

Ak budete mať problémy s aktualizáciou údajov o karte u predplatených služieb, viac informácií nájdete TU.


Časté otázky

Odpovede na otázky, ktoré by ste mohli mať k výmene svojej karty, nájdete tu. Ak by ste náhodou nenašli to, čo hľadáte, pokojne zavolajte na našu Infolinku *1111 alebo sa obráťte na svojho bankového poradcu. Radi vám pomôžeme.

Kedy a ako mi vymeníte platobnú kartu za novú kartu?
Čo ak potrebujem vymeniť kartu skôr?
Dokedy platí moja pôvodná karta?
Je výmena platobnej karty spoplatnená?
Ako rýchlo mám aktivovať novú kartu?
Musím vrátiť starú kartu? Čo s ňou mám urobiť?
Mám k svojmu účtu vydanú kartu aj pre ďalšiu osobu, budete meniť aj túto kartu?
S výmenou nesúhlasím. Aké sú moje možnosti?
Nová karta mi neprišla. Čo by som mal/a urobiť?
Som dlhodobo v zahraničí, akým spôsobom dostanem novú kartu?
Aké sú limity na novej karte, musím ich opäť nastaviť?
Uvidím vo svojom internetovom bankovníctve transakčnú históriu karty, ktorú mi vymeníte za novú kartu?
Budem mať nejaké obmedzenia pri platbe kartou Mastercard v porovnaní s kartou Visa na Slovensku alebo v zahraničí?
Prestali mi fungovať služby, ako sú Netflix, Apple Music, Apple Pay, Google Pay, Spotify, Voyo, Youtube. Čo mám robiť?
Mám kreditnú kartu, je potrebné novú kartu znova schváliť?
Budem mať k novej kreditnej karte nový úverový limit?
Môžem počas výmeny kreditnej karty požiadať o zmenu úverového limitu na mojej kreditnej karte?
Ako bude vyzerať výpis z kreditnej karty po výmene kariet?
Týka sa výmena aj dodatkových kreditných kariet (karta spojená s hlavnou kreditnou kartou, ktorou držiteľ čerpá úverový rámec hlavnej kreditnej karty)?
Prečo mi prestala fungovať súčasná platobná karta? Čo by som mal/a urobiť?

 

 

Mám ďalšie otázky – kde nájdem odpovede?

Ak ste nenašli odpovede na svoje otázky, zavolajte na našu Infolinku *1111, prípadne sa obráťte na svojho osobného bankára. Radi vám pomôžeme.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo