Mastercard | UniCredit Bank

Hore

S lepšou kartou lepší svet

 

Zoznámte sa s vašou novou platobnou kartou Mastercard. Je moderná, ohľaduplná k prírode a má predĺženú platnosť.

Čo potrebujete vedieť o výmene karty

Výmena existujúcich osobných platobných kariet začína v auguste 2024 a potrvá do júna 2025.

Informáciu o tom, že je vaša nová karta na ceste, dostanete vopred prostredníctvom push notifikácie v mobilnom bankovníctve alebo SMS správy na kontaktné telefónne číslo. Prvé plastové karty vám začneme zasielať koncom septembra.

Základné nastavenie novej karty zostáva rovnaké ako v prípade existujúcej karty, limity a účty pripojené ku karte sa nemenia.

PIN kód ostáva rovnaký.

Debetná karta existuje aj vo virtuálnej podobe. Stačí si ju aktivovať v mobilnej aplikácii Smart Banking a môžete ju ihneď začať používať. Žiadne čakanie, kým vám príde plastová karta poštou.

Myslite na to, že 10 dní po aktivácií novej virtuálnej karty prestane vaša existujúca karta fungovať.

Karta, ktorej záleží...

Na planéte

  • Je vyrobená s ohľadom na prírodu, z recyklovaných materiálov.
  • Má predĺženú platnosť až na 5 rokov. Spotrebuje sa tak menej plastov a vznikne menej odpadu.
  • Vďaka svojej karte Mastercard môžete aj vy pomôcť životnému prostrediu. Ako? Stačí si kartu aktivovať a následne už iba používať. Podporíte tak vysádzanie stromov na Slovensku.
  • V priebehu rokov 2024 a 2025 za každých 400 EUR zaplatených kartou online alebo v kamennom obchode vysadíme jeden strom až do počtu 10 000.
  • Na Slovensku sa jedná o obnovu vzácnych lužných lesov a revitalizáciu ostrovov, slepých ramien a mokradí okolo Dunaja. 
  • UniCredit Bank, Mastercard a BROZ pomáhajú spolu s vami slovenskej prírode.

Podrobnosti o iniciatíve sadenia stromov nájdete TU.

Na ľuďoch

  • Uľahčuje život nevidiacim a čiastočne zrakovo postihnutým ľuďom. Unikátne výrezy na povrchu karty umožňujú rozpoznať jej typ obyčajným dotykom.

Na vás

  • Prináša vám pestré výhody a najvyššiu úroveň zabezpečenia pri nakupovaní v kamenných obchodoch aj online. Naďalej sa môžete tešiť na výhody zľavového programu U-šetrite a po novom aj na špeciálne nákupné akcie organizované v spolupráci so spoločnosťou Mastercard. 
  • Je vašou vstupenkou k stovkám zážitkov na platforme priceless.com. Objavte jedinečné kultúrne akcie, skryté architektonické krásy či oceňované reštaurácie v mestách po celom svete.
  • S prémiovou osobnou platobnou kartou (Debit/Credit Premium) navyše získate zvýhodnený prístup do vybraných letiskových salónikov v Prahe, Bratislave alebo Viedni a mnoho ďalších výhod, ako je napríklad online služba Ulekára.sk alebo asistenčné služby poskytované spoločnosťou Mastercard.

Podmienky súťaže Nákupné víkendy s Mastercard nájdete TU.

Aktivácia karty

Z bezpečnostných dôvodov dostanete svoju novú kartu ako neaktívnu obyčajnou poštou. Aby ste ju mohli začať používať, je potrebné ju aktivovať.

Platnosť kariet

Novú kartu si aktivujte čo najskôr. Myslite na to, že 10 dní po aktivácii novej plastovej alebo virtuálnej karty vaša existujúca karta prestane platiť. V prípade, že si svoju novú kartu neaktivujete, tá pôvodná bude automaticky zablokovaná 2 mesiace od výroby novej karty.

Bezkontaktné platby

Ak si novú kartu aktivujete v mobilnej aplikácii, musíte vykonať taktiež kontaktnú transakciu potvrdenú PINom, napríklad pri výbere hotovosti z bankomatu, aby ste mohli využívať bezkontaktné platby.

Ako si aktivovať debetnú kartu

Smart Banking

Kartu aktivujete rýchlo a jednoducho v mobilnej aplikácii Smart Banking v sekcii KARTY. Kliknite na tlačidlo AKTIVOVAŤ a môžete kartu ihneď začať používať.

Kontaktnou platbou u obchodníka

Vložte kartu do platobného terminálu a potvrďte svoj prvý nákup u obchodníka zadaním PIN kódu, čím aktivujete kartu.

V bankomate

Uskutočnite akúkoľvek transakciu v bankomate Unicredit Bank, ktorá vyžaduje zadanie PINu, napr. výber hotovosti alebo dotaz na zostatok. Váš PIN zostáva rovnaký ako v prípade existujúcej karty.

Ako si aktivovať kreditnú kartu

Kontaktnou platbou u obchodníka

Vložte kartu do platobného terminálu a potvrďte svoj prvý nákup u obchodníka zadaním PIN kódu, čím aktivujete kartu.

V bankomate

Uskutočnite akúkoľvek transakciu v bankomate UniCredit Bank, ktorá vyžaduje zadanie PINu, napr. výber hotovosti alebo dotaz na zostatok. Váš PIN zostáva rovnaký ako v prípade existujúcej karty.


Čo sa nemení?

VECI, KTORÉ MÁTE RADI A STE NA NE ZVYKNUTÍ

 

Bezkontaktní platby

Bezkontaktné platby

S novou kartou môžete platiť bezkontaktne.

Internetové platby

Internetové platby

S novou kartou môžete platiť cez internet.

Limity

Limity

Aktuálne limity pri platbách kartou alebo výbere hotovosti sa nemenia.

U-šetřete

U-šetrite

Vašu novú kartu do programu U - šetrite nahráme automaticky. 

PIN

PIN

PIN kód zostáva rovnaký ako v prípade vašej súčasnej karty.

 


Čo sa mení?

VECI, KTORÉ JE POTREBNÉ NASTAVIŤ NANOVO

 

Apple Pay a Google Pay

Aj s novou kartou môžete platiť smartfónom či hodinkami. Myslite na to, že nedôjde odstráneniu pôvodnej karty ani k automatickej aktualizácii. Je potrebné odstrániť pôvodnú kartu a pridať novú kartu. Po aktivácii karty to môžete jednoducho vykonať manuálnym zadaním údajov v peňaženkách Apple Pay alebo Google Pay.

Je potrebné nastaviť novú kartu nanovo v peňaženkách Apple Pay či Google Pay.

Pokiaľ ste doposiaľ služby Apple Pay či Google Pay nevyužívali, stačí si kartu do týchto služieb zaregistrovať.

Podrobný návod nájdete TU.

 

 

Predplatené služby (Netflix, Youtube, Spotify, Bolt, Uber, Voyo a ďalšie)

Ak používate kartu na úhradu predplatených služieb, ako sú streamovacie platformy, alebo iných opakovaných platieb, je nutné odstrániť pôvodnú kartu a pridať novú kartu u každého poskytovateľa služby.

Niektoré spoločnosti umožňujú aktualizáciu platobnej metódy (napr. Netflix). Stačí sa prihlásiť do svojho účtu a vykonať aktualizáciu.

Ak je predplatné napojené na Apple ID (napr. Apple Music) alebo na Google účet, dôjde k automatickej aktualizácii aj pre predplatné.

Apple ID – aktualizáciu karty vykonáte v sekcii nastavení (Platby a doručovanie), kliknite na platobnú kartu, a následne na tlačidlo Upraviť. Zadajte novú kartu a potvrďte tlačidlom Hotovo. 

Ak budete mať problémy s aktualizáciou údajov o karte u predplatených služieb, viac informácii nájdete TU.



Časté otázky

Odpovede na väčšinu otázok, ktoré by ste mohli mať k výmene svojej karty, nájdete tu. Ak by ste náhodou nenašli to, čo hľadáte, pokojne zavolajte na našu Infolinku *1111 alebo sa obráťte na svojho osobného bankára. Radi vám pomôžeme.

Výmena kariet sa bude konať postupne od augusta 2024 do júna 2025. Nové platobné karty vám pošleme obyčajnou poštou na vašu kontaktnú adresu alebo na vašu pobočku. Pred odoslaním karty vás budeme informovať push notifikáciou v mobilnom bankovníctve, prípadne SMS správou na vaše kontaktné telefónne číslo.

Nový typ platobnej karty bude možné získať od augusta 2024. V prípade potreby – napríklad po blokácii vašej existujúcej karty – budete mať možnosť jej predčasného vydania. To znamená, že vám ju následne vymeníme za nový typ platobnej karty.

Vaša existujúca karta zostane v platnosti 10 dní po aktivácii novej karty alebo 2 mesiace od výroby novej karty, ak si ju neaktivujete. Pred zrušením vašej pôvodnej karty vás budeme informovať push notifikáciou v mobilnom bankovníctve, prípadne SMS správou na vaše kontaktné telefónne číslo.

Táto automatická výmena platobnej karty je úplne zadarmo.

Novú kartu si aktivujte čo najskôr, najneskôr však do 2 mesiacov od dátumu jej výroby. K tomuto dátumu automaticky zrušíme vašu pôvodnú kartu.

Vaša doterajšia karta bude platná 10 dní po aktivácii novej karty, či už ide o jej virtuálnu alebo plastovú podobu. Myslite na to, predovšetkým ak budete napríklad v zahraničí, kde nemusí byť k dispozícii možnosť bezkontaktných platieb. V takom prípade vám odporúčame pre istotu vybrať hotovosť v bankomate s existujúcou kartou.

Pred zrušením vašej pôvodnej karty vás budeme vopred informovať push notifikáciou v mobilnom bankovníctve, prípadne SMS správou na vaše kontaktné telefónne číslo.

Pôvodnú kartu nám nemusíte vrátiť. Z dôvodu bezpečnosti však odporúčame po aktivácii novej karty znehodnotiť tú pôvodnú prestrihnutím v častiach CVV kódu, čipu a magnetického prúžku.

Áno, aj túto kartu vám automaticky vymeníme. O termíne výmeny vašich kariet vás budeme informovať vopred push notifikáciou v mobilnom bankovníctve, prípadne SMS správou na vaše kontaktné telefónne číslo.

V takom prípade nám, prosím, pošlite písomné odmietnutie na adresu:

UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s., kartové oddelenie, Šancová 1/A, 813 33 Bratislava.

O tom, že odosielame novú kartu, vás budeme vopred informovať push notifikáciou v mobilnom bankovníctve, prípadne SMS správou na vaše kontaktné telefónne číslo.

Prípadne si môžete overiť na našej Infolinke *1111, kde sa vaša karta nachádza.

Áno. Osobnú debetnú kartu si môžete aktivovať rýchlo a jednoducho v mobilnej aplikácii Smart Banking v sekcii KARTY. Kliknite na tlačidlo AKTIVOVAŤ a môžete začať používať kartu ihneď, nemusíte čakať na dodanie fyzickej karty.

Myslite na to, že aktiváciou novej virtuálnej karty prestane pôvodná karta platiť po 10 dňoch odo dňa aktivácie. Ak si ju neaktivujete, pôvodná karta bude automaticky zablokovaná po uplynutí 2 mesiacov od výroby novej karty. Na aktiváciu novej plastovej karty je potrebné vykonať prvú kontaktnú platbu s použitím PIN kódu.

Novú kartu vám pošleme aj do zahraničia. Doručovaciu adresu môžete jednoducho zmeniť na Infolinke *1111 alebo u svojho bankára. Zároveň si môžete aktivovať osobnú debetnú kartu rýchlo a jednoducho v mobilnej aplikácii Smart Banking v sekcii KARTY. Kliknite na tlačidlo AKTIVOVAŤ a môžete začať používať kartu ihneď. Nemusíte čakať na plastovú kartu.

Po doručení novej plastovej karty je potrebné vykonať prvú kontaktnú platbu s použitím PIN kódu pre jej aktiváciu.

Chceme vám výmenu čo najviac uľahčiť, preto sú na vašej novej karte nastavené rovnaké transakčné limity ako na pôvodnej karte.

V Online Bankingu a Smart Bankingu sa zobrazuje transakčná história k aktívnej karte. Hneď, ako pôvodná karta prestane byť aktívna (platí ešte 10 dní po aktivácii novej karty), jej história sa vám už nebude zobrazovať.

Kartovú transakčnú históriu bude však možno aj naďalej dohľadať pod transakčnou históriou účtu, ku ktorému bola karta poskytnutá.

Platobnou kartou od spoločnosti Mastercard môžete platiť v rovnakom rozsahu ako platobnou kartou od spoločnosti Visa.

V prípade novej karty nedochádza k automatickému zmazaniu pôvodnej karty v peňaženkách Apple Pay / Google Pay, ani k automatickej aktualizácii novej platnosti.

Rovnako tak nedochádza k automatickej aktualizácii, pokiaľ je platobná karta použitá ako platobná metóda pre predplatné (napr. Netlix, Spotify, Voyo, YouTube).

Vo všetkých prípadoch je potrebné, aby ste odstránili pôvodnú kartu a pridali novú.

Ako na to?

Apple Pay

  • Odoberte pôvodnú platobnú kartu priamo z peňaženky Apple Pay.
  • Pridajte novú platobnú kartu do Apple Pay manuálnym zadaním údajov.


Apple ID

  • Prejdite do nastavení – Platby a doručovanie.
  • Kliknite na platobnú kartu, následne zvoľte Upraviť.
  • Zadajte novú kartu a potvrďte tlačidlom Hotovo.


Google Pay

  • Odoberte pôvodnú platobnú kartu priamo z peňaženky Google Pay.
  • Pridajte platobnú kartu do Google Pay manuálnym zadaním údajov.


Čo ak sa karta nedá odobrať z Google Pay?

  • Karta je veľmi pravdepodobne zaregistrovaná ako platobná metóda pre predplatné.

  • Prihláste sa k svojmu Google účtu a v menu vyberte Platobné metódy/Payment methods.
  • Vyberte platobnú kartu, ktorú chcete aktualizovať, a stlačte Edit.
  • Aktualizujte kartu a potvrďte zmenu.


Predplatné

  • Ak daná spoločnosť (napr. Netflix) umožňuje aktualizáciu platobnej metódy, prihláste sa do svojho účtu a vykonajte aktualizáciu.
  • Ak daná spoločnosť aktualizáciu neumožňuje alebo zabudnete zmeniť informácie o karte, dostanete e-mailové upozornenie o nevykonanej platbe a informáciu, že platbu je potrebné vykonať iným spôsobom. Vtedy môžete použiť novú platobnú kartu.
  • Ak je predplatné napojené na Apple ID (napr. Apple Music) alebo na Google účet, automatická aktualizácia sa uskutoční aj pre predplatné.

Nie, nová kreditná karta nahradí vašu aktuálnu a z vašej strany nie je potrebné robiť žiadne dodatočné kroky.

Nie, vaša nová kreditná karta bude pripojená k už schválenému úverovému účtu, podobne ako nová karta v prípade obnovy po uplynutí platnosti karty.

Áno, o zmeny na vašej kreditnej karte môžete žiadať bez obmedzenia.

Výpis dostanete štandardnou cestou. V detaile transakcie uvidíte, ktorou kartou bola vykonaná transakcia.

Ak splácate inkasom, nič sa pre vás nemení, inkaso splátky bude prebiehať rovnako ako ste zvyknutí. Ak splácate/dobíjate kartu prevodom z účtu, použite nový variabilný symbol uvedený na výpise z karty alebo v detailoch karty v mobilnom a internetovom bankovníctve.

Áno, zmena sa týka všetkých kariet. Rovnako ako pri hlavnej karte, ani u tých dodatkových nie je potrebné robiť žiadne ďalšie kroky. Odporúčame iba skontrolovať kontaktné údaje na pre doručenie karty.

Je možné, že vaša karta prestala fungovať z dôvodu jej zrušenia v rámci automatickej výmeny všetkých kariet. Aktivujte si novú platobnú kartu, ktorú sme vám zaslali, čo najskôr.

 

 

Mám ďalšie otázky – kde nájdem odpovede?

Ak ste nenašli odpovede na svoje otázky, zavolajte na našu Infolinku *1111, prípadne sa obráťte na svojho osobného bankára. Radi vám pomôžeme.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo

Chcete využívať všetky funkcie nášho webu?

K tomu od vás potřebujeme souhlas s využitím {{privacy_policy_text}}. Díky analytickým a marketingovým cookies budeme lépe rozumět tomu, co na webu hledáte a jak vám informace a reklamu ušít ještě více na míru. Nastavit si využití všech cookies můžete níže, nebo kdykoliv později jednoduše přes odkaz v patičce webu.
Prispôsobiť nastavenia