Bezpečnost

 

Cestujete do zahraničia na dovolenku alebo služobnú cestu? Máme pre Vás pár tipov a rád, ako bezpečne používať platobnú kartu.

 

Šetrite na poplatkoch správnym používaním kariet v zahraničí. Prinášame Vám rady a tipy, ako bezpečne a bezproblémovo vyberať z bankomatu, platiť u obchodníka alebo si rezervovať auto.

 

Desatero

1. Cestovné poistenie ku karte

  • Naša banka poskytuje možnosť krátkodobého cestovného poistenia alebo cestovného poistenia ku karte. Využite tieto ponuky, ktoré zabezpečia nielen Vás, no aj Vašich rodinných príslušníkov (manžela/-ku, deti).
  • Všetky podstatné informácie o poistení sa dozviete TU.
  • Pre držiteľov Visa Premium je dostupný letiskový salónik v Prahe.
  • Všetky benefity sú uvedené TU.


2. Výbery z bankomatov

  • Ak Vám bankomat ponúkne zúčtovanie výberu v mene Vašej karty, vždy zvoľte zúčtovanie v lokálnej mene – bez konverzie, t. j. pri výbere hotovosti v zahraničí vyberte vždy možnosť výberu bez konverzie.
  • V prípade, ak prevádzkovateľ bankomatovej siete v zahraničí bude účtovať poplatok za výber hotovosti, bankomat by Vás o poplatku a jeho výške mal informovať pred potvrdením transakcie.
  • V zahraničí uprednostňujte výbery z bankomatov skupiny UniCredit Bank alebo bankomatov označených logom zahraničných bánk. Bankomaty bez označenia logom akejkoľvek banky majú spravidla nevýhodnejší kurz.
  • V prípade, ak nastane problém s výberom v hotovosti v zahraničnom bankomate, pričom karta a jej limity sú v poriadku, môže ísť o obmedzenie zo strany zahraničného prevádzkovateľa bankomatov. V takom prípade vyhľadajte bankomat inej banky.
  • Ak sa nedá bankomat použiť bezkontaktne alebo mobilnou peňaženkou, vložte kartu fyzicky do bankomatu.

TIP: V prípade, ak vybraný bankomat neakceptuje Vašu platobnú kartu, vyhľadajte bankomat inej bankovej siete.


3. Platby u obchodníkov

  • Ak Vám terminál u obchodníka ponúkne zaúčtovanie transakcie v mene Vašej karty alebo v lokálnej mene, vždy zvoľte zúčtovanie v lokálnej mene a bez konverzie, vyhnete sa nevýhodnej konverziinevýhodnému prepočtu.
  • Počas platby majte kartu vždy pri sebe a vykonajte ju priložením alebo vložením karty z Vašej strany.

TIP: Ste zvyknutí používať iba virtuálnu kartu v mobilnom telefóne? Pred cestou do zahraničia odporúčame požiadať o vydanie plastovej karty. Pokiaľ by nebolo možné platiť cez mobilnú peňaženku, budete mať záložný variant v podobe fyzickej karty.


4. Časté cesty do zahraničia/dlhodobý pobyt v zahraničí

  • Pred odchodom do zahraničia Vám odporúčame otvoriť si cudzomenový účet v mene krajiny (iná ako €), do ktorej  často cestujete. Debetnú kartu môžete mať nastavenú na tento prioritný účet, aby sa transakcie zúčtovali v mene tohto účtu.


5. Pridanie karty do Google Pay/Apple Pay

  • Chcete mať svoju kartu vždy pri sebe? Uložte si jej virtuálnu verziu do mobilných peňaženiek Google Pay či Apple Pay a plaťte pohodlne svojim smart telefónom alebo hodinkami. Podrobnejšie informácie o virtuálnej karte nájdete TU.
  • Než vyrazíte na cesty, overte si, či daná krajina tieto služby podporuje.
  • Všetko o Google Pay nájdete TU.
  • Všetko o Apple Pay nájdete TU.


6. Blokovanie kariet a blokácia PIN kódu

  • Krátkodobú blokáciu platobnej karty môžete vykonať sami priamo aplikácií v Smart Bankingu.
  • V prípade straty/krádeže odporúčame kartu trvale blokovať, a to čo najskôr, telefonicky prostredníctvom Infolinky. +421 2 6920 2090.
  • V prípade nesprávneho zadania PIN kódu 3-krát po sebe, sa PIN kód zablokuje.V takejto situácii čo najskôr kontaktujte Infolinku, kde Vás operátor bude navádzať, ako PIN kód korektne odblokovať.


7. Zmena PIN kódu prostredníctvom bankomatu v zahraničí 

  • Zmenu PIN kódu prostredníctvom bankomatu v zahraničí neodporúčame.
  • Väčšina bankomatov v zahraničí túto službu nepodporuje.
  • PIN kód kariet môžete zmeniť tiež pohodlne v aplikácií Smart Banking.

TIP: V prípade, ak ste svoj PIN kód zabudli alebo si ho chcete overiť, odporúčame využiť službu zobrazenia PIN kódu v Smart Bankingu.


8. Limity na platobnej karte:

  • Neplatíte kartou na internete každý deň? Potom odporúčame vypnúť si v aplikácií Smart Banking možnosť Platieb na internete, prípadne si výrazne znížiť limity. Platby si môžete kedykoľvek znova aktivovať.
  • Premyslite si tiež výšku limitov pre výber hotovosti a platbu kartou u obchodníka. Nenastavujte si ich zbytočne vysoké, ale podľa vašich bežných denných potrieb. Limit si v prípade potreby môžete jednoducho navýšiť v Smart Bankingu.
  • Ďalším bezpečnostným opatrením je nastavení zasálania oznámení o odchozích platbách. Opět si můžete sami zvolit, od jaké částky, např. od 1 000 Kč, vám budou oznámení chodit.


9. Karta zadržaná v bankomate v zahraničí

  • V takom prípade kontaktujte Infolinku UniCredit Bank a požiadajte o blokáciu a vydanie karty na Infolinke +421 2 6920 2090.

TIP: Odporúčame pri ceste do zahraničia mať so sebou k účtu vystavené aspoň 2 karty.


10. Použitie karty pri rezervácii auta

  • Pred cestou do zahraničia si overte možnosti rezervácie a akceptovanie jednotlivých typov kariet v konkrétnej požičovni áut.
  • Obchodník má právo odmietnuť prijať typy kariet, ktoré jeho terminály nepodporujú.
  • V prípade, ak nie sú splnené podmienky na rezerváciu auta, za neakceptovanie karty banka nezodpovedá.
     

V prípade, ak ste nenašli odpovede na svoje otázky, kontaktujte našu Infolinku alebo navštívte ktorúkoľvek našu pobočku.

Pred cestou taktiež odporúčame prečítať si Finančné desatoro cestovateľa.