V poslednom čase dochádza na území Slovenskej republiky k zvýšenej aktivite podvodníkov, preto by sme chceli upozorniť na dva veľmi časté podvodné scenáre:
Predaj tovaru cez bazár
Ak predávate tovar cez bazár a ozve sa vám záujemca s tým, že ponúka možnosť zaplatenia peňazí na vašu platobnú kartu, zbystrite pozornosť. Väčšinou požaduje údaje o vašej platobnej karte (číslo, platnosť, CVV/CVC, PIN kód alebo jednorazový kód) s tým, že vám na ňu prevedie peniaze.
Prevádzať transakcie „na platobnú kartu“ nie je možné, také scenáre sú vždy podvodné a v prípade oznámenia údajov je platobná karta podvodníkom zneužitá.
Ak na predaj tovaru využívate inzertné platformy, buďte vždy obozretní. Na ponuku zaslania peňazí na vašu kartu nereagujte a nikdy nezadávajte údaje karty do formulára, ktorý vám poslal kupujúci.
Falošná podpora Microsoft
Zavolá vám podvodný zamestnanec Microsoftu (väčšinou volá zo zahraničných čísel a hovor prebieha v angličtine) a informuje vás o probléme s vaším počítačom. Nabáda vás na inštaláciu aplikácie a chce od vás umožnenie vzdialeného prístupu do počítača či uhradenie poplatku za technickú podporu. Zbystrite pozornosť! Microsoft nikdy nežiada od klientov, aby mu umožnili vzdialený prístup do ich počítača.
Na základe podobných hovorov nikdy neoznamujte údaje svojej platobnej karty, neinštalujte neznáme aplikácie a neumožňujte vzdialený prístup do svojho počítača, internetového bankovníctva ani k svojim údajom.
Ďalšie informácie o častých podvodoch a rady týkajúce sa bezpečnosti nájdete TU.
Ak si nie ste istí pravosťou prichádzajúcich e-mailov, správ či hovorov, obráťte sa, prosíme, na Infolinku UniCredit Bank +421 2 6920 2090.