Hore

Každá firma má svôj príbeh

UniCredit pre Česko a Slovensko

vizuál majiteľa spoločnosti Plaček Premium a Super ZOO

Spoločnosť PLAČEK PREMIUM a SUPER ZOO

vizuál majiteľa spoločnosti Plaček Premium a Super ZOO

Spoločnosť Adifex a. s.

vizuál majiteľov spoločnosti VNET a. s.

Spoločnosť VNET a. s.

spoločnosť GREENTECH s.r.o.

Spoločnosť GREENTECH s.r.o.

spoločnosť TATRY-TEPLO

Spoločnosť TATRY-TEPLO, s.r.o.

Spoločnosť Bizzcom s.r.o. 

 

Spoločnosť PLAČEK PREMIUM a SUPER ZOO

Spoločnosť PLAČEK PREMIUM prevádzkuje viac ako 400 maloobchodných predajní a obchodov so zvieratami, pričom na Slovensku pôsobí od roku 1995 ako známa maloobchodná sieť SUPER ZOO so širokou ponukou chovateľských potrieb a krmivom pre domáce zvieratá

fotografia Dušak Plaček

 

Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?

Nápad podnikať v odvetví chovateľských potrieb sa vyvinul prirodzene počas môjho detstva a dospievania. V rodine sme vždy chovali akváriové rybičky, ktoré sme ďalej predávali ďalším záujemcom o akvaristiku. Po revolúcii v roku 1989 som založil v roku 1990 prvú firmu a začal som rozširovať sortiment o výrobky, ktoré do tej doby boli na našom trhu nedostupné.

 

Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?

Táto oblasť podnikania mi bola najbližšia a prirodzená. Akvaristike som sa venoval už od detstva a keď som videl po revolúcii počas zahraničných ciest, aké sú možnosti posúvať chovateľské potreby vo svojich jednotlivých segmentoch na vyššiu úroveň, začal som sa tomu venovať naplno.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?

Tých bodov za vyše 34 rokov bolo viac. Zásadná bola konzistencia biznisu, neustály fokus len na chovateľské potreby vo všetkých jeho podobách. Naše firmy sa musia neustále prispôsobovať celospoločenským zmenám. Či už to bol vstup do EÚ, ekonomická kríza v roku 1997, 2008, 2014, nástup internetu, zmeny zákazníckeho správania a podobne. Veľkoobchodná činnosť, ktorá bola pri zrode môjho podnikania, sa v priebehu rokov rozvinula na prepracovanú sieť obchodných zástupcov, ktorí komunikujú so zákazníkmi po celej Českej aj Slovenskej republike. Postupom času ale bolo jasné, že ak sa chceme naozaj výrazne presadiť na trhu chovateľských potrieb, musíme mať vlastnú maloobchodnú sieť. Pred 20 rokmi sme tak prišli na trh s novou koncepciou nášho podnikania - so značkou Super zoo. Odvtedy sme začali so systematickým budovaním tejto predajnej siete. V roku 2008 sme vstúpili na Slovensko a k dnešnému dňu prevádzkujeme na Slovensku 82 obchodov a v Čechách 197 predajní. Ďalej pôsobíme v Poľsku a Lotyšsku a spolu máme už viac ako 400 predajní.

 

S akými prekážkami ste sa stretli počas podnikania?

Nedá sa ani povedať, že sme na ceste museli prekonávať prekážky. Skôr je to o schopnosti vnímať prostredie, v ktorom žijete a podnikáte a o potrebe prispôsobiť sa danej situácii. Ako som už povedal, veľkou zmenou pre podnikanie bol vstup do EÚ. Zmena to bola pozitívna, ale bolo potrebné na ňu zareagovať. Iba neskôr prišla veľká banková kríza na celom svete, ekonomická kríza, ale to všetko sme boli schopní zvládať a prekonávať naším rastom, otváraním nových obchodov. Dostávame sa tak stále bližšie k zákazníkom, ktorí nechcú tráviť čas cestovaním za nákupom, ale si chcú komfortne nakúpiť a venovať sa napríklad práve svojim zvieratkám doma, alebo v rámci pobytu v prírode, jednoducho kdekoľvek im to vyhovuje. Nástup e-commerce opäť ovplyvnil procesy vo firme, priblížil nám zákazníka priamo do centra firmy. Naša cesta - to je  neustále prichádzanie s novými podnetmi a technológiami tak, aby sme sa držali na vrchole v našom odbore.

 

Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?

Firmy našej veľkosti potrebujú mať silného finančného partnera. Bez toho sa rozvoj a akvizícia nedajú robiť. Sme radi, že sme na Slovensku našli spoločnú reč s UniCredit Bank, vďaka čomu sme sa za tie dlhé roky spoznali. Vďaka tomu dnes máme finančný a bankový servis riešený na mieru a podľa potrieb našej spoločnosti, ktoré sa v priebehu rokov menia. My potrebujeme v rôznom čase rôzne bankové produkty. A veľmi oceňujeme, že vďaka UniCredit Bank sa nám vždy podarí nájsť ten správny nástroj, ktorý nám umožní uskutočniť naše plány.

 

V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?

Našou silnou stránkou je expertíza vo všetkých úrovniach firmy. Zároveň je to orientácia na zákazníka, ktorý v našom podnikaní zohráva kľúčovú úlohu. Potom je to tím zamestnancov, ktorí nechodia do práce, pretože sa to musí, ale pretože ich to baví. Snažíme sa firmu budovať na základe rodiny. Máme hodnoty, ktoré ctíme a prepájame lásku k zvieratám s naším každodenným životom. A to nám prináša neopakovateľnú atmosféru v celej našej firme.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Plány a ciele máme veľké. Práve sme dokončili strategický plán na ďalšie 3 roky, ktorý nám vo všetkých oblastiach našej firmy určuje smer, ktorým sa v nasledujúcich rokoch chceme uberať. Je to obšírny materiál. Jednoducho sa dá popísať ďalším zbližovaním sa smerom k zákazníkom, ponukou atraktívneho sortimentu, poskytovaním ďalších služieb. Proste chceme byť pre zákazníkov voľbou číslo jeden a chceme napĺňať motto „zvieratká  sú členovia rodiny a my sme rodina“.

 

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnosť PLAČEK PREMIUM a SUPER ZOO (PDF)

Spoločnosť Adifex, a. s.

Spoločnosť Adifex, a. s., pôsobí na slovenskom stavebnom trhu od roku 2012 a má významné postavenie vo všetkých odvetviach stavebnej výroby, a to tak v pozemnom, priemyselnom, inžinierskom a vodnom staviteľstve, ako aj v oblasti komplexnej inžinierskej činnosti. Obchodnými partnermi spoločnosti Adifex nie sú len súkromní investori, ale aj štát, komunálny sektor a silné finačné skupiny. Svoju činnosť spoločnosť rozšírila aj do Českej republiky, kde založila dcérsku spoločnosť Adifex CZ. Patrí k spoločensky zodpovedným firmám, čoho dôkazom je aj zapojenie sa do medzinárodnej iniciatívy Európskej únie v oblasti zlepšovania environmentálneho správania – do schémy EMAS.

fotografia Martin Laurinčík

 

Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?

Hlavnou myšlienkou bola zmena stereotypu v pôvodnom zamestnaní. Ale aj túžba po voľnosti, samotnom rozhodovaní, možno aj riskovaní, či dobrodružstve. 

 

Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?

Myšlienka bola vytvárať niečo, čo sa tu po nás zachová aj pre ďalšie generácie. A práve stavebníctvo je odvetvie, v ktorom sme mohli našu myšlienku pretaviť aj do reality. Do úvahy pridali dve možnosti, a to developer vs. staviteľ. Ako aj z nášho obchodného mena vyplýva - Adifex, a. s., odvodeného z latinského Aedifex, čo v preklade znamená staviteľ, rozhodnutie bolo stavať. S odstupom času sa mi potvrdili obavy, že stavať je podstatne náročnejšie. Máme len jeden pokus a nie je tu priestor na chyby. Procesy v našom obore nie je možné opakovať. Ak by to bolo nevyhnutné, bolo by to veľmi finančne náročné.  

A navyše, podnikanie v realizácii stavieb nie je len o samotných stavebných procesoch. Je to síce veľmi dôležitá časť, ale nie tá nosná. Je to aj o psychológii, manažovaní, komunikácii, ekonomike a iných súvisiacich činnostiach, výsledkom ktorých je dielo. 

Keď sa spätne pozrieme, čo sme za 12 rokov nášho pôsobenia zrealizovali, som na našu prácu hrdý.  Adifex, a. s., už nie je len obchodným menom. Dovolím si tvrdiť, že je to už značka spoľahlivosti, kvality a otvorených možností vo svete stavebníctva.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj vašej spoločnosti?

Myslím, že tých zlomových bodov pre spoločnosť bolo niekoľko. Počnúc zmenou právnej formy zo živnosti na spoločnosť s ručením obmedzeným až k súčasnej akciovej spoločnosti s  podporou našej financujúcej banky UniCredit Bank. Za najvýznamnejší zlomový bod pokladám fúziu so spoločnosťou VHS-PS, s.r.o., v roku 2021, ktorá dominovala na trhu výstavby nosných developerských projektov bratislavskej architektúry. V súčasnosti je to založenie dcérskej spoločnosti Adifex CZ, s.r.o., teda rozšírenie nášho pôsobenia „našej značky“ na českom trhu.

 

S akými prekážkami ste sa na svojej ceste stretli?

Prekážky? Neexistujú prekážky, iba výzvy. S niektorými je možné si poradiť ľahko, k niektorým treba pristúpiť obozretne a zároveň aktívne. Naše odvetvie by som prirovnal k práci chirurga, ktorý sa pri svojich zákrokoch musí tiež rozhodnúť rýchlo, správne a hlavne zodpovedne.

 

Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?

UniCredit Bank je tu s nami od roku 2016, kedy do nás vložila svoju dôveru. V začiatkoch to bolo hlavne o tej psychológii a komunikácii, aby sme o našich investičných víziách dokázali presvedčiť manažment rizík, pričom od začiatku pri nás stál náš vzťahový manažér Marek Kanka a v súčasnosti regionálny riaditeľ Ivo Trippé. Vďaka spolupráci s UniCredit Bank sa môžeme púšťať do významných projektov, ktoré sú spojené s vyšším počiatočným a prevádzkovým nákladom.

 

V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?

Jednoznačne je to veľký prehľad a skúsenosti našich technikov, ktorí sú u nás zamestnaní dlhé roky. Dokážeme vytvárať pre zamestnancov také podmienky, aby mali chuť s nami dlhodobo spolupracovať. Skúsení zamestnanci sú totiž najväčšou devízou. Vďaka tomu dokážeme byť pri konzultovaní a riešení problémov, ktoré sa v rámci jednotlivých projektov vyskytujú, proaktívni. Čo naši klienti oceňujú. Mnohokrát otvárame pre investorov úplne nové obzory. Na veľmi vysokej úrovni máme nastavenú aj komunikáciu, a to nielen v projektovej fáze, ale aj v realizačnej. Či už ide o nosných technikov, manažérov, administratívnych pracovníkov, stavbyvedúcich, alebo majstrov, všetci nám robia dobré meno. Vďaka tomu nás naši klienti opätovne oslovujú do svojich realizácií a zdieľajú na nás pozitívne referencie.

Zamestnancov pravidelne preškoľujeme o nových technológiách alebo technologických procesoch spojených s novými materiálmi. Toto považujeme za veľmi dôležité, pretože len tak dokážu kontrolovať správnosť jednotlivých stavebných procesov. Okrem toho disponujeme certifikátmi ISO 9000, ISO 14000, ISO 45001. Zároveň sa riadime nariadením EMAS – schémou pre environmentálne manažérstvo a audit.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Našim dlhodobým cieľom je kvalita vykonaných prác a spokojnosť zákazníka. Tomuto prikladáme najväčší dôraz. Víziou do budúcna je zachovať si tento trend, aby sa naši klienti na nás opätovne obracali a hlavne, aby sme pre našich zamestnancov vytvárali istotu stálej práce a príjemného pracovného prostredia. 

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnosť Adifex, a. s. (PDF)

Spoločnosť VNET a. s.

VNET a. s. je na slovenskom trhu už viac ako 20 rokov synonymom pre inovatívne telekomunikačné riešenia a špičkové technologické služby. S vlastnou optickou sieťou, dátovými centrami na najvyššej úrovni a tímom zanietených odborníkov dokazuje, že individuálny prístup a technická podpora 24/365 nie sú len slovami, ale pevnou súčasťou ich DNA. Od garantovaného internetu cez cloudové a hostingové služby až po komplexné telekomunikačné riešenia na mieru – VNET prináša spojenie, na ktoré sa môžete spoľahnúť. Aká je ich vízia pre budúcnosť a ako reagujú na dynamický vývoj odvetvia? O tom sme sa rozprávali s majiteľmi VNETu, pánom Vladimírom Kupčom, Jurajom Lustoňom a Vojtechom Némethom.

fotografia Juraj Lutoňfotografia Vladimir Kopčkofotografia JVojtech Nemeth


Ako sa zrodil váš podnikateľský plán?

V prvej dekáde VNETu sme sa sústredili najmä na prácu – kapitálová náročnosť bola, podobne ako pri mnohých začínajúcich firmách, minimalizovaná a kompenzovaná pracovným nasadením. V druhej dekáde sme si však stanovili ambiciózny cieľ – transformovať sa na plnohodnotného telekomunikačného operátora, ktorý dokáže konkurovať aj väčším hráčom. To si vyžadovalo výrazné investície do budovania dátových centier a, povedané ľudsky, zakopávanie optických káblov. 

 

Čo bolo pre vás najväčšou výzvou?

Keď si firma dala za cieľ transformáciu na telekomunikačného operátora, bolo potrebné aktivovať pomocou bankových úverov externé kapitálové prostriedky a tiež nájsť financujúcu banku, ktorá by porozumela nášmu podnikaniu, ktoré čo do počtu firiem na Slovensku nie je taký, že by ich banka mala na každej pobočke registrovaných desiatky.

 

Akú úlohu na tejto ceste zohrala UniCredit Bank?

Keď sme sa rozhodli transformovať na telekomunikačného operátora, potrebovali sme zabezpečiť externý kapitál prostredníctvom bankových úverov. Výzvou bolo nájsť financujúcu banku, ktorá by rozumela nášmu špecifickému podnikaniu – nie práve bežnému segmentu, s ktorým by sa banky stretávali denne na svojich pobočkách. Mnohé etablované finančné inštitúcie škatuľkujú trhové segmenty a vyhodnocujú riziko na základe predpísaných vzorcov bez toho, aby brali do úvahy inovácie a dynamiku trhu. UniCredit Bank nám ukázala, že jej manažment dokáže rozmýšľať aj mimo zaužívaných bublín a tak nám poskytla financovanie, ktoré nám umožnilo nielen technologický posun, ale aj rozšírenie našich služieb.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?

Získanie prvého väčšieho úveru nám umožnilo zriadiť naše prvé dátové centrum, čo sa ukázalo ako kľúčový krok pre ďalší rozvoj firmy. Vďaka tomu sme vstúpili na trh dátových centier a počas viac ako 15 rokov sme sa vypracovali na jedného z lídrov v tomto segmente. Dátové centrá sú dnes dôležitejšie než kedykoľvek predtým. Rozvoj AI a machine learningu výrazne zvýšil význam datacentrových služieb a rýchlej konektivity, ktoré sú pre high-performance computing (HPC) nevyhnutné. UniCredit Bank zohrala zásadnú úlohu v našom raste a stala sa strategickým partnerom. Bola jednou z mála bánk, ktoré pochopili našu víziu a dôverovali našim projekciám. V telekomunikačnom biznise je totiž časť hodnoty často „ukrytá pod zemou“ – v infraštruktúre, ktorú nie je vždy jednoduché vyjadriť tradičnými metrikami.

 

S akými prekážkami ste sa na svojej ceste stretli?

Jednou z najväčších výziev bola energetická kríza, ktorá naplno prepukla v roku 2022. Z mesiaca na mesiac sa radikálne zmenil model platieb za spotrebovanú elektrickú energiu a dodávatelia začali vyžadovať vysoké zálohové platby. V tejto náročnej situácii stála UniCredit Bank opäť pri nás a poskytla potrebnú podporu vo forme záruk v mimoriadne krátkom čase. Tento krok len potvrdil nadštandardnú úroveň našich vzťahov a význam partnerstva, na ktoré sa môžeme spoľahnúť.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Partnerstvo medzi VNETom a UniCredit Bank je dynamické a stále sa prispôsobuje potrebám trhu. Naše ambície a expertíza už dávno prekročili rámec „tradičného“ ISP. Strategicky sa zameriavame na poskytovanie špičkových manažovaných služieb a kyberbezpečnostných riešení, ktoré umožnia našim zákazníkom podnikať bez kritických prerušení a s efektívnou ochranou pred bezpečnostnými rizikami. Postupne sa transformujeme na spoločnosť s profilom systémového integrátora, ktorý stavia na silných základoch – našich dátových centrách a optickej infraštruktúre.

 

Ako vaše skúsenosti so zákazníkmi formujú vašu víziu a ďalší rozvoj služieb?

Máme dlhoročné skúsenosti so zákazníkmi, ktorí sa spoliehajú na našu konektivitu a dátové centrá, čo nám umožňuje dokonale porozumieť ich potrebám. Náš biznis model stojí na pevných základoch – ako rastie VNET, rozvíja sa aj podnikanie našich klientov. Prínos nových typov služieb a strategických iniciatív vychádza z hlbokého pochopenia telekomunikačného trhu a jeho budúceho smerovania. Naša vízia je postavená na schopnosti predvídať požiadavky zákazníkov a vďaka partnerstvu s UniCredit Bank môžeme pokračovať v investíciách do ďalšieho rozvoja.

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnosť VNET a. s. (PDF)

Spoločnosť GREENTECH s.r.o.

Greentech Slovakia s.r.o. je jedným z najväčších spracovateľov PET fliaš na Slovensku a súčasťou nadnárodnej skupiny GreenGroup, ktorá patrí medzi popredných recyklátorov v Európe. Greentech Slovakia s.r.o. sa zameriava na transformáciu plastového odpadu na udržateľné recyklované produkty, čím sa zaraďuje k významným hráčom v oblasti recyklácie plastov na Slovensku a prispieva k obehovému hospodárstvu a udržateľnosti v regióne.

fotografia Martin Vančo


Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?

Myšlienka podnikať s odpadmi sa zrodila v hlavách zakladateľov spoločnosti s pôvodným názvom Ekolumi (dnes Greentech Slovakia), Michala Figúra a Lukáša Čierneho, počas ich vysokoškolského štúdia. Osud voľne pohodených fliaš, často končiacich na skládkach, ich vplyv na životné prostredie a dopad na budúce generácie im nebol ľahostajný. Z malej obchodnej firmy Ekolumi, založenej v roku 2010, sa dnes stala najväčšia recyklačná spoločnosť PET fliaš v strednej Európe, s modernou recyklačnou linkou v Banskej Bystrici, ktorá zamestnáva stovku ľudí a patrí do nadnárodnej spoločnosti GreenGroup.

 

Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?

Recyklácia je alternatívou k používaniu materiálov z prvotných surovín a znižuje celkové využitie energie, emisie CO2 a environmentálnu záťaž zo získavania prírodných zdrojov. Sme presvedčení, že každá aktivita, ktorá smeruje do zlepšenia kvality životného prostredia, je pozitívnou správou pre našu spoločnosť a je budúcnosťou našich detí. Recyklovanie a cirkulárna ekonomika sú cestou k udržateľnosti a budeme v nej naďalej pokračovať.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?

Zlomový bod sám o sebe nebol. Je to vždy o chuti rozvíjať, nebáť sa riskovať a hľadať čo najoptimálnejšie riešenia v oblasti recyklácie. Dôležitým míľnikom bolo spojenie sa s nadnárodnou skupinou GreenGroup, ktorá priniesla veľmi významnú investíciu do rozvoja spoločnosti vo všetkých stránkach podnikania..

 

S akými prekážkami ste sa na svojej ceste stretli?

Je pravda, že na našej ceste bolo množstvo prekážok. Bohužiaľ, rozvoj a rozširovanie prevádzok na Slovensku sa nezaobíde bez zbytočných byrokratických prieťahov. Rôzne združenia, ktoré sa vyjadrujú ku konaniam a povoleniam, nám hádzali polená pod nohy, presadzujú svoje nápady a zásadne predlžujú lehoty. Samotná legislatíva v oblasti recyklácie nedosahuje úroveň, ktorá by tento priemysel podporovala, a dosiahnutie úrovne škandinávskych krajín či štátov Beneluxu bude ešte chvíľu trvať. Výrazne nás zasiahli pandémia, rastúce ceny elektriny, neúmerné zvyšovanie cien vstupných surovín a nepredvídateľnosť trhov. Otázka kvalifikovanej pracovnej sily je stále aktuálnou témou pre všetky výrobné spoločnosti, a aj my k nej pristupujeme s veľkým rešpektom – či už citlivou personálnou politikou, alebo aktivitami na nábor zahraničných zamestnancov. Napriek všetkému sa nám darí premeniť tieto prekážky na výzvy a pokračovať v našich plánoch.

 

Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?

UniCredit Bank nám na začiatku investície veľmi významne pomohla schválením financovania, s ktorým sme zvládli veľmi dôležitý čas v histórii spoločnosti pri nábehu novej investície. Vždy pri nás stáli zamestnanci UniCredit Bank s profesionálnym prístupom a ochotou pomôcť. Tento prístup dodnes oceňujeme a veľmi si ho vážime.

 

V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?

Najsilnejšou stránkou našej spoločnosti sú ľudia, ktorí neberú svoju prácu len ako zamestnanie, ale ako poslanie a investíciu do budúcnosti svojich detí. Zároveň kladieme dôraz na spoločenskú zodpovednosť a udržateľnosť, ktorá sa stáva každodennou súčasťou nášho fungovania. Našou prioritou je rešpektovať zásady ESG a zodpovedne pristupovať k životnému prostrediu, sociálnym témam i riadeniu spoločnosti. Prispievanie k trvalo udržateľnému rozvoju je základným pilierom stratégie našej firmy.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Za minulý rok sa nám podarilo naplniť ambiciózny zámer – znížili sme objem odpadu, ktorý by inak skončil na skládkach, jeho prepracovaním na tuhé alternatívne palivo. Na tento rok sme si stanovili environmentálny cieľ a plánujeme zdvojnásobiť podiel obnoviteľnej energie inštaláciou solárnych panelov. 

Veľkou výzvou je zavedenie smernice Európskej komisie, ktorá od roku 2025 nariaďuje výrobcom PET fliaš dosiahnuť 25 % podiel PET recyklátu v každej novej fľaši. V rámci GreenGroup sme si osvojili model cirkulárnej ekonomiky a dávame plastovým fľašiam druhý život v duchu hesla „What lived once will live again“ /Čo raz žilo, bude žiť znova/.

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnosť GREENTECH s.r.o. (PDF)

Spoločnosť TATRY-TEPLO, s.r.o.

Každý úspech začína víziou a odhodlaním. TATRY-TEPLO, s.r.o., spoločnosť Mesta Vysoké Tatry, hrá dôležitú úlohu v oblasti bývania v jednom z najkrajších regiónov Slovenska. Poskytuje služby ako výroba a rozvod tepla, správa bytov a nebytových priestorov či montáž regulačnej techniky. Pôsobí v Tatranskej Lomnici, Novej Lesnej, Novom Smokovci a ďalších lokalitách, kde sa stará o bytové, apartmánové aj nájomné domy, ako aj nebytové priestory. O tom, ako sa jej darí prekonávať výzvy a budovať silné väzby s komunitou, sa dozviete v nasledujúcom rozhovore s Ing. Máriou Hadnagyovou.

fotografia Martin Vančo


Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?

V roku 1993 priniesol Zákon 182/1993 Z.z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov prelomové zmeny – otvoril cestu k tomu, aby sa byty a nebytové priestory stali plnohodnotným majetkom ich užívateľov. Tento zákon umožnil ich prevod z vlastníctva štátu, družstiev či obcí do rúk nájomcov, čím vznikla možnosť samostatného vlastníctva, obchodovania a využívania týchto priestorov. Každý byt či nebytový priestor sa tak prvým prevodom stal reálne deliteľnou jednotkou, čím získal status nezávislého vlastníckeho práva. Tento krok transformoval bytový fond a odštartoval novú éru bývania na Slovensku.

 

Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?

Spoločnosť na správu bytov bola založená mestom Vysoké Tatry, ktoré ako vlastník bytov potrebovalo zabezpečiť ich efektívnu správu. Pre mňa osobne však táto práca znamená oveľa viac než len technickú a administratívnu činnosť – je to záväzok voči ľuďom, ktorí tu žijú, a voči mestu, ktoré má jedinečný charakter.

Byť konateľkou spoločnosti TATRY – TEPLO, s.r.o., pre mňa znamená zodpovednosť, ale aj výzvu, ktorú som prijala s nadšením. Vždy ma lákala oblasť správy nehnuteľností, pretože kombinuje praktické riešenia s priamym dopadom na kvalitu bývania ľudí. Moja práca mi umožňuje vidieť konkrétne výsledky – či už ide o zlepšenie bývania, modernizáciu technických systémov alebo lepší komfort obyvateľov.

Špecifikom je prostredie Vysokých Tatier. Správa bytov a tepelného hospodárstva v horskom prostredí prináša výzvy, ktoré v iných mestách nie sú bežné – drsnejšie klimatické podmienky, sezónne výkyvy či špecifické požiadavky turistického ruchu. Práve tieto faktory robia moju prácu dynamickou.

Najviac ma baví komunikácia s ľuďmi. Každý deň sa stretávame s rôznymi situáciami – od bežných opráv cez riešenie problémov až po dlhodobé investičné projekty. Nie je to len o číslach a technických riešeniach, ale aj o budovaní dôvery a hľadaní kompromisov. Keď vidím spokojnosť obyvateľov a zlepšenie kvality ich bývania, viem, že naša práca má zmysel.

Verím, že správa bytového fondu nie je len o údržbe budov, ale predovšetkým o starostlivosti o domovy ľudí. A práve to je dôvod, prečo ma táto práca napĺňa a motivuje každý deň.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?

Zlomovým momentom pre náš rast a rozvoj bolo zrušenie stavebnej uzávery vo Vysokých Tatrách, ktoré otvorilo dvere novým možnostiam. Mesto Vysoké Tatry a developeri mohli začať výstavbu nových bytových domov, ale aj apartmánových domov, ktoré si, rovnako ako byty, vyžadujú efektívnu správu pre bezproblémový chod. To pre nás znamenalo zabezpečiť komplexné služby – od upratovania spoločných priestorov až po letnú a zimnú údržbu okolia. Zvýšený dopyt nás prirodzene motivoval rozšíriť naše služby a prispôsobiť sa potrebám vlastníkov. Pri zabezpečovaní údržby úzko spolupracujeme so spoločnosťou VPS Vysoké Tatry, s.r.o., ktorá disponuje špičkovou technikou na údržbu ciest a chodníkov, čo nám umožňuje poskytovať služby na najvyššej úrovni.

 

S akými prekážkami ste sa na svojej ceste stretli?

Správa bytov a nebytových priestorov si vyžaduje, aby sme boli k dispozícii prakticky nepretržite, čo je časovo veľmi náročné. A zároveň si to vyžaduje obrovskú zodpovednosť, nakoľko pri zanedbaní našich povinností môže dôjsť k nemalým škodám. V podstate tak nejde ani o prekážky, ako skôr o výzvy, ktorým treba čeliť. 

 

Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?

Vďaka výbornej spolupráci s UniCredit Bank sa nám podarilo obnoviť min. 30 bytových domov z finančných prostriedkov poskytnutých formou úveru od UniCredit Bank. Za úspech považujeme vybudovanie výťahu v bytových domoch, kde pôvodne tento výťah nebol. Vďaka finančným prostriedkom z UniCredit Bank sme predĺžili životnosť bytových domov a zvýšili ich hodnotu na trhu s nehnuteľnosťami.  V pobočke Poprad sa vzťahová manažérka small business Ing. Martina Pacanovská a riaditeľ pobočky Ing. Jozef Šinko, PhD. vždy snažia nájsť riešenie aj v komplikovaných a neštandardných prípadoch. UniCredit Bank dlhodobo ponúka zaujímavé podmienky úverov pre obnovu bytových domov.

 

V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?

Silné stránky našej spoločnosti spočívajú predovšetkým v našej lokálnej prítomnosti a technologickej inovácii. Sídlo priamo vo Vysokých Tatrách nám umožňuje byť v tesnej blízkosti našich zákazníkov, vďaka čomu vieme okamžite reagovať na ich potreby. Zároveň sme v roku 2023 zaviedli moderný evidenčný systém, ktorý predstavuje komplexný, bezpečný a modulárny nástroj. Tento systém nám umožňuje nielen efektívne sledovať požiadavky trhu a legislatívne zmeny, ale aj neustále zvyšovať kvalitu našich služieb a prispôsobovať sa aktuálnym potrebám zákazníkov.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Budeme sa sústrediť najmä na zlepšenie efektívnosti činností správy bytov a nebytových priestorov, nájomných bytov a objektov mesta,  činností opráv a údržby spravovaného majetku a činnosti distribúcie a tepla a elektrickej energie.

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnosť TATRY-TEPLO, s.r.o. (PDF)

Spoločnosť Bizzcom s.r.o.

Bizzcom s.r.o. pôsobí na trhu od roku 2007 a patrí medzi popredné slovenské firmy v oblasti priemyselnej automatizácie. Špecializuje sa na vývoj, výrobu a integráciu robotických systémov a jednoúčelových zariadení. Cieľom spoločnosti je prinášať inovatívne riešenia, ktoré optimalizujú výrobné procesy a zvyšujú efektivitu firiem. Využíva najmodernejšie technológie a postupy, aby zákazníci mohli naplno rozvíjať svoje podnikanie. Okrem toho sa aktívne venuje aj výskumným aktivitám v rôznych oblastiach v spolupráci s výskumnými partnermi a Európskym fondom regionálneho. Jej víziou je stať sa technologickým lídrom v oblasti automatizovaných strojov. Príbeh firmy Bizzcom nám priblíži jej konateľ Branislav Rabara.

fotografia Branislav Rabara


Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?

Všetko sa začalo v roku 2007 v priestoroch na letisku v Trnave. V tom čase sa na trhu otvárali nové príležitosti, a to aj napriek blížiacej sa ekonomickej kríze. Videli sme potenciál v priemyselných a informačných technológiách a rozhodli sme sa túto príležitosť premeniť na podnikanie. To bol začiatok Bizzcomu – názov, ktorý v sebe nesie esenciu nášho podnikateľského zámeru (business company).

 

Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?

Oblasť technológií a priemyslu mala veľký potenciál pre inovácie a zlepšenie procesov v rôznych odvetviach, od automobilového priemyslu až po potravinárstvo. Chceli sme vytvoriť niečo, čo bude mať skutočný dopad a prinesie vysokú pridanú hodnotu zákazníkom – od jednoúčelových zariadení až po komplexné automatizované linky.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?

Zlom nastal, keď sme začali projektové spolupráce s nadnárodnými spoločnosťami v automobilovom priemysle. Vďaka nim sme realizovali projekty aj mimo územia Slovenska a zároveň sme pochopili, aké dôležité je prispôsobovať riešenia konkrétnym požiadavkám zákazníka. Ďalším významným krokom bolo presťahovanie do vlastných priestorov, ktoré nám umožnilo realizovať komplexnejšie projekty.

 

S akými prekážkami ste sa na svojej ceste stretli?

Začiatky boli náročné – od finančných limitov cez neustálu potrebu inovovať až po budovanie dôvery zákazníkov. Náročné bolo aj rozširovanie tímu a zabezpečenie stabilného rastu. Dnes už vieme, že tieto výzvy nás posilnili a pomohli nám vybudovať pevné základy.

 

Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?

UniCredit Bank nám bola spoľahlivým partnerom od roku 2019. Pomohla nám prekonať dôležité míľniky, poskytla flexibilné financovanie a umožnila nám realizovať viaceré projekty. Jej podpora bola kľúčová pri rozširovaní našich aktivít a inovácií.

 

V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?

Našou najväčšou silou je schopnosť prinášať zákazníkom riešenia na mieru. Namiesto výroby štandardizovaných produktov sa zameriavame na prispôsobenie technológií konkrétnym potrebám zákazníkov. Máme špičkový tím odborníkov, ktorí prinášajú inovatívne nápady, a zároveň staviame na silných vzťahoch so zákazníkmi a partnermi.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Naším cieľom je preniesť inovácie z výskumných a vývojových centier priamo do využitia v priemysle. Prinášame riešenia v oblasti automatizácie výrobných procesov ale aj výskumno-vývojové aktivity v oblasti mikroelektroniky, kde vyvíjame vlastné produkty.  Sme si vedomí toho, že naša cesta nie je možná bez dostatočného rozvoja ľudského kapitálu priamo na Slovensku. V rámci nášho úsilia a plánov pracujeme nielen na rozvoji nášho interného tímu, ale súčasne rozvíjame spoluprácu s vedeckými inštitúciami, univerzitami a strednými školami v rámci Slovenska aj mimo neho.

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnosť Bizzcom s.r.o. (PDF)

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo