Spoločnosť PLAČEK PREMIUM prevádzkuje viac ako 400 maloobchodných predajní a obchodov so zvieratami, pričom na Slovensku pôsobí od roku 1995 ako známa maloobchodná sieť SUPER ZOO so širokou ponukou chovateľských potrieb a krmivom pre domáce zvieratá
.
Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?
Nápad podnikať v odvetví chovateľských potrieb sa vyvinul prirodzene počas môjho detstva a dospievania. V rodine sme vždy chovali akváriové rybičky, ktoré sme ďalej predávali ďalším záujemcom o akvaristiku. Po revolúcii v roku 1989 som založil v roku 1990 prvú firmu a začal som rozširovať sortiment o výrobky, ktoré do tej doby boli na našom trhu nedostupné.
Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?
Táto oblasť podnikania mi bola najbližšia a prirodzená. Akvaristike som sa venoval už od detstva a keď som videl po revolúcii počas zahraničných ciest, aké sú možnosti posúvať chovateľské potreby vo svojich jednotlivých segmentoch na vyššiu úroveň, začal som sa tomu venovať naplno.
Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?
Tých bodov za vyše 34 rokov bolo viac. Zásadná bola konzistencia biznisu, neustály fokus len na chovateľské potreby vo všetkých jeho podobách. Naše firmy sa musia neustále prispôsobovať celospoločenským zmenám. Či už to bol vstup do EÚ, ekonomická kríza v roku 1997, 2008, 2014, nástup internetu, zmeny zákazníckeho správania a podobne. Veľkoobchodná činnosť, ktorá bola pri zrode môjho podnikania, sa v priebehu rokov rozvinula na prepracovanú sieť obchodných zástupcov, ktorí komunikujú so zákazníkmi po celej Českej aj Slovenskej republike. Postupom času ale bolo jasné, že ak sa chceme naozaj výrazne presadiť na trhu chovateľských potrieb, musíme mať vlastnú maloobchodnú sieť. Pred 20 rokmi sme tak prišli na trh s novou koncepciou nášho podnikania - so značkou Super zoo. Odvtedy sme začali so systematickým budovaním tejto predajnej siete. V roku 2008 sme vstúpili na Slovensko a k dnešnému dňu prevádzkujeme na Slovensku 82 obchodov a v Čechách 197 predajní. Ďalej pôsobíme v Poľsku a Lotyšsku a spolu máme už viac ako 400 predajní.
S akými prekážkami ste sa stretli počas podnikania?
Nedá sa ani povedať, že sme na ceste museli prekonávať prekážky. Skôr je to o schopnosti vnímať prostredie, v ktorom žijete a podnikáte a o potrebe prispôsobiť sa danej situácii. Ako som už povedal, veľkou zmenou pre podnikanie bol vstup do EÚ. Zmena to bola pozitívna, ale bolo potrebné na ňu zareagovať. Iba neskôr prišla veľká banková kríza na celom svete, ekonomická kríza, ale to všetko sme boli schopní zvládať a prekonávať naším rastom, otváraním nových obchodov. Dostávame sa tak stále bližšie k zákazníkom, ktorí nechcú tráviť čas cestovaním za nákupom, ale si chcú komfortne nakúpiť a venovať sa napríklad práve svojim zvieratkám doma, alebo v rámci pobytu v prírode, jednoducho kdekoľvek im to vyhovuje. Nástup e-commerce opäť ovplyvnil procesy vo firme, priblížil nám zákazníka priamo do centra firmy. Naša cesta - to je neustále prichádzanie s novými podnetmi a technológiami tak, aby sme sa držali na vrchole v našom odbore.
Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?
Firmy našej veľkosti potrebujú mať silného finančného partnera. Bez toho sa rozvoj a akvizícia nedajú robiť. Sme radi, že sme na Slovensku našli spoločnú reč s UniCredit Bank, vďaka čomu sme sa za tie dlhé roky spoznali. Vďaka tomu dnes máme finančný a bankový servis riešený na mieru a podľa potrieb našej spoločnosti, ktoré sa v priebehu rokov menia. My potrebujeme v rôznom čase rôzne bankové produkty. A veľmi oceňujeme, že vďaka UniCredit Bank sa nám vždy podarí nájsť ten správny nástroj, ktorý nám umožní uskutočniť naše plány.
V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?
Našou silnou stránkou je expertíza vo všetkých úrovniach firmy. Zároveň je to orientácia na zákazníka, ktorý v našom podnikaní zohráva kľúčovú úlohu. Potom je to tím zamestnancov, ktorí nechodia do práce, pretože sa to musí, ale pretože ich to baví. Snažíme sa firmu budovať na základe rodiny. Máme hodnoty, ktoré ctíme a prepájame lásku k zvieratám s naším každodenným životom. A to nám prináša neopakovateľnú atmosféru v celej našej firme.
Aké máte plány a ciele do budúcna?
Plány a ciele máme veľké. Práve sme dokončili strategický plán na ďalšie 3 roky, ktorý nám vo všetkých oblastiach našej firmy určuje smer, ktorým sa v nasledujúcich rokoch chceme uberať. Je to obšírny materiál. Jednoducho sa dá popísať ďalším zbližovaním sa smerom k zákazníkom, ponukou atraktívneho sortimentu, poskytovaním ďalších služieb. Proste chceme byť pre zákazníkov voľbou číslo jeden a chceme napĺňať motto „zvieratká sú členovia rodiny a my sme rodina“.
Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.