Hore

Každá firma má svôj príbeh

UniCredit pre Česko a Slovensko

vizuál majiteľa spoločnosti Plaček Premium a Super ZOO

Spoločnosť PLAČEK PREMIUM a SUPER ZOO

vizuál majiteľa spoločnosti Plaček Premium a Super ZOO

Spoločnosť Adifex a. s.

vizuál majiteľov spoločnosti VNET a. s.

Spoločnosť VNET a. s.

Pripravujeme pre vás ďaľší príbeh

Pripravujeme pre vás ďaľší príbeh

Pripravujeme pre vás ďaľší príbeh

Spoločnosť PLAČEK PREMIUM a SUPER ZOO

Spoločnosť PLAČEK PREMIUM prevádzkuje viac ako 400 maloobchodných predajní a obchodov so zvieratami, pričom na Slovensku pôsobí od roku 1995 ako známa maloobchodná sieť SUPER ZOO so širokou ponukou chovateľských potrieb a krmivom pre domáce zvieratá

fotografia Dušak Plaček

 

Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?

Nápad podnikať v odvetví chovateľských potrieb sa vyvinul prirodzene počas môjho detstva a dospievania. V rodine sme vždy chovali akváriové rybičky, ktoré sme ďalej predávali ďalším záujemcom o akvaristiku. Po revolúcii v roku 1989 som založil v roku 1990 prvú firmu a začal som rozširovať sortiment o výrobky, ktoré do tej doby boli na našom trhu nedostupné.

 

Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?

Táto oblasť podnikania mi bola najbližšia a prirodzená. Akvaristike som sa venoval už od detstva a keď som videl po revolúcii počas zahraničných ciest, aké sú možnosti posúvať chovateľské potreby vo svojich jednotlivých segmentoch na vyššiu úroveň, začal som sa tomu venovať naplno.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?

Tých bodov za vyše 34 rokov bolo viac. Zásadná bola konzistencia biznisu, neustály fokus len na chovateľské potreby vo všetkých jeho podobách. Naše firmy sa musia neustále prispôsobovať celospoločenským zmenám. Či už to bol vstup do EÚ, ekonomická kríza v roku 1997, 2008, 2014, nástup internetu, zmeny zákazníckeho správania a podobne. Veľkoobchodná činnosť, ktorá bola pri zrode môjho podnikania, sa v priebehu rokov rozvinula na prepracovanú sieť obchodných zástupcov, ktorí komunikujú so zákazníkmi po celej Českej aj Slovenskej republike. Postupom času ale bolo jasné, že ak sa chceme naozaj výrazne presadiť na trhu chovateľských potrieb, musíme mať vlastnú maloobchodnú sieť. Pred 20 rokmi sme tak prišli na trh s novou koncepciou nášho podnikania - so značkou Super zoo. Odvtedy sme začali so systematickým budovaním tejto predajnej siete. V roku 2008 sme vstúpili na Slovensko a k dnešnému dňu prevádzkujeme na Slovensku 82 obchodov a v Čechách 197 predajní. Ďalej pôsobíme v Poľsku a Lotyšsku a spolu máme už viac ako 400 predajní.

 

S akými prekážkami ste sa stretli počas podnikania?

Nedá sa ani povedať, že sme na ceste museli prekonávať prekážky. Skôr je to o schopnosti vnímať prostredie, v ktorom žijete a podnikáte a o potrebe prispôsobiť sa danej situácii. Ako som už povedal, veľkou zmenou pre podnikanie bol vstup do EÚ. Zmena to bola pozitívna, ale bolo potrebné na ňu zareagovať. Iba neskôr prišla veľká banková kríza na celom svete, ekonomická kríza, ale to všetko sme boli schopní zvládať a prekonávať naším rastom, otváraním nových obchodov. Dostávame sa tak stále bližšie k zákazníkom, ktorí nechcú tráviť čas cestovaním za nákupom, ale si chcú komfortne nakúpiť a venovať sa napríklad práve svojim zvieratkám doma, alebo v rámci pobytu v prírode, jednoducho kdekoľvek im to vyhovuje. Nástup e-commerce opäť ovplyvnil procesy vo firme, priblížil nám zákazníka priamo do centra firmy. Naša cesta - to je  neustále prichádzanie s novými podnetmi a technológiami tak, aby sme sa držali na vrchole v našom odbore.

 

Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?

Firmy našej veľkosti potrebujú mať silného finančného partnera. Bez toho sa rozvoj a akvizícia nedajú robiť. Sme radi, že sme na Slovensku našli spoločnú reč s UniCredit Bank, vďaka čomu sme sa za tie dlhé roky spoznali. Vďaka tomu dnes máme finančný a bankový servis riešený na mieru a podľa potrieb našej spoločnosti, ktoré sa v priebehu rokov menia. My potrebujeme v rôznom čase rôzne bankové produkty. A veľmi oceňujeme, že vďaka UniCredit Bank sa nám vždy podarí nájsť ten správny nástroj, ktorý nám umožní uskutočniť naše plány.

 

V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?

Našou silnou stránkou je expertíza vo všetkých úrovniach firmy. Zároveň je to orientácia na zákazníka, ktorý v našom podnikaní zohráva kľúčovú úlohu. Potom je to tím zamestnancov, ktorí nechodia do práce, pretože sa to musí, ale pretože ich to baví. Snažíme sa firmu budovať na základe rodiny. Máme hodnoty, ktoré ctíme a prepájame lásku k zvieratám s naším každodenným životom. A to nám prináša neopakovateľnú atmosféru v celej našej firme.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Plány a ciele máme veľké. Práve sme dokončili strategický plán na ďalšie 3 roky, ktorý nám vo všetkých oblastiach našej firmy určuje smer, ktorým sa v nasledujúcich rokoch chceme uberať. Je to obšírny materiál. Jednoducho sa dá popísať ďalším zbližovaním sa smerom k zákazníkom, ponukou atraktívneho sortimentu, poskytovaním ďalších služieb. Proste chceme byť pre zákazníkov voľbou číslo jeden a chceme napĺňať motto „zvieratká  sú členovia rodiny a my sme rodina“.

 

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnost PLAČEK PREMIUM a SUPER ZOO (PDF)

Spoločnosť Adifex, a. s.

Spoločnosť Adifex, a. s., pôsobí na slovenskom stavebnom trhu od roku 2012 a má významné postavenie vo všetkých odvetviach stavebnej výroby, a to tak v pozemnom, priemyselnom, inžinierskom a vodnom staviteľstve, ako aj v oblasti komplexnej inžinierskej činnosti. Obchodnými partnermi spoločnosti Adifex nie sú len súkromní investori, ale aj štát, komunálny sektor a silné finačné skupiny. Svoju činnosť spoločnosť rozšírila aj do Českej republiky, kde založila dcérsku spoločnosť Adifex CZ. Patrí k spoločensky zodpovedným firmám, čoho dôkazom je aj zapojenie sa do medzinárodnej iniciatívy Európskej únie v oblasti zlepšovania environmentálneho správania – do schémy EMAS.

fotografia Martin Laurinčík

 

Ako sa zrodil váš podnikateľský nápad?

Hlavnou myšlienkou bola zmena stereotypu v pôvodnom zamestnaní. Ale aj túžba po voľnosti, samotnom rozhodovaní, možno aj riskovaní, či dobrodružstve. 

 

Prečo ste si zvolili túto oblasť podnikania?

Myšlienka bola vytvárať niečo, čo sa tu po nás zachová aj pre ďalšie generácie. A práve stavebníctvo je odvetvie, v ktorom sme mohli našu myšlienku pretaviť aj do reality. Do úvahy pridali dve možnosti, a to developer vs. staviteľ. Ako aj z nášho obchodného mena vyplýva - Adifex, a. s., odvodeného z latinského Aedifex, čo v preklade znamená staviteľ, rozhodnutie bolo stavať. S odstupom času sa mi potvrdili obavy, že stavať je podstatne náročnejšie. Máme len jeden pokus a nie je tu priestor na chyby. Procesy v našom obore nie je možné opakovať. Ak by to bolo nevyhnutné, bolo by to veľmi finančne náročné.  

A navyše, podnikanie v realizácii stavieb nie je len o samotných stavebných procesoch. Je to síce veľmi dôležitá časť, ale nie tá nosná. Je to aj o psychológii, manažovaní, komunikácii, ekonomike a iných súvisiacich činnostiach, výsledkom ktorých je dielo. 

Keď sa spätne pozrieme, čo sme za 12 rokov nášho pôsobenia zrealizovali, som na našu prácu hrdý.  Adifex, a. s., už nie je len obchodným menom. Dovolím si tvrdiť, že je to už značka spoľahlivosti, kvality a otvorených možností vo svete stavebníctva.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj vašej spoločnosti?

Myslím, že tých zlomových bodov pre spoločnosť bolo niekoľko. Počnúc zmenou právnej formy zo živnosti na spoločnosť s ručením obmedzeným až k súčasnej akciovej spoločnosti s  podporou našej financujúcej banky UniCredit Bank. Za najvýznamnejší zlomový bod pokladám fúziu so spoločnosťou VHS-PS, s.r.o., v roku 2021, ktorá dominovala na trhu výstavby nosných developerských projektov bratislavskej architektúry. V súčasnosti je to založenie dcérskej spoločnosti Adifex CZ, s.r.o., teda rozšírenie nášho pôsobenia „našej značky“ na českom trhu.

 

S akými prekážkami ste sa na svojej ceste stretli?

Prekážky? Neexistujú prekážky, iba výzvy. S niektorými je možné si poradiť ľahko, k niektorým treba pristúpiť obozretne a zároveň aktívne. Naše odvetvie by som prirovnal k práci chirurga, ktorý sa pri svojich zákrokoch musí tiež rozhodnúť rýchlo, správne a hlavne zodpovedne.

 

Akú úlohu vo vašej ceste zohrala UniCredit Bank?

UniCredit Bank je tu s nami od roku 2016, kedy do nás vložila svoju dôveru. V začiatkoch to bolo hlavne o tej psychológii a komunikácii, aby sme o našich investičných víziách dokázali presvedčiť manažment rizík, pričom od začiatku pri nás stál náš vzťahový manažér Marek Kanka a v súčasnosti regionálny riaditeľ Ivo Trippé. Vďaka spolupráci s UniCredit Bank sa môžeme púšťať do významných projektov, ktoré sú spojené s vyšším počiatočným a prevádzkovým nákladom.

 

V čom spočívajú silné stránky vašej spoločnosti?

Jednoznačne je to veľký prehľad a skúsenosti našich technikov, ktorí sú u nás zamestnaní dlhé roky. Dokážeme vytvárať pre zamestnancov také podmienky, aby mali chuť s nami dlhodobo spolupracovať. Skúsení zamestnanci sú totiž najväčšou devízou. Vďaka tomu dokážeme byť pri konzultovaní a riešení problémov, ktoré sa v rámci jednotlivých projektov vyskytujú, proaktívni. Čo naši klienti oceňujú. Mnohokrát otvárame pre investorov úplne nové obzory. Na veľmi vysokej úrovni máme nastavenú aj komunikáciu, a to nielen v projektovej fáze, ale aj v realizačnej. Či už ide o nosných technikov, manažérov, administratívnych pracovníkov, stavbyvedúcich, alebo majstrov, všetci nám robia dobré meno. Vďaka tomu nás naši klienti opätovne oslovujú do svojich realizácií a zdieľajú na nás pozitívne referencie.

Zamestnancov pravidelne preškoľujeme o nových technológiách alebo technologických procesoch spojených s novými materiálmi. Toto považujeme za veľmi dôležité, pretože len tak dokážu kontrolovať správnosť jednotlivých stavebných procesov. Okrem toho disponujeme certifikátmi ISO 9000, ISO 14000, ISO 45001. Zároveň sa riadime nariadením EMAS – schémou pre environmentálne manažérstvo a audit.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Našim dlhodobým cieľom je kvalita vykonaných prác a spokojnosť zákazníka. Tomuto prikladáme najväčší dôraz. Víziou do budúcna je zachovať si tento trend, aby sa naši klienti na nás opätovne obracali a hlavne, aby sme pre našich zamestnancov vytvárali istotu stálej práce a príjemného pracovného prostredia. 

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnost Adifex, a. s. (PDF)

Spoločnosť VNET a. s.

VNET a. s. je na slovenskom trhu už viac ako 20 rokov synonymom pre inovatívne telekomunikačné riešenia a špičkové technologické služby. S vlastnou optickou sieťou, dátovými centrami na najvyššej úrovni a tímom zanietených odborníkov dokazuje, že individuálny prístup a technická podpora 24/365 nie sú len slovami, ale pevnou súčasťou ich DNA. Od garantovaného internetu cez cloudové a hostingové služby až po komplexné telekomunikačné riešenia na mieru – VNET prináša spojenie, na ktoré sa môžete spoľahnúť. Aká je ich vízia pre budúcnosť a ako reagujú na dynamický vývoj odvetvia? O tom sme sa rozprávali s majiteľmi VNETu, pánom Vladimírom Kupčom, Jurajom Lustoňom a Vojtechom Némethom.

fotografia Juraj Lutoňfotografia Vladimir Kopčkofotografia JVojtech Nemeth


Ako sa zrodil váš podnikateľský plán?

V prvej dekáde VNETu sme sa sústredili najmä na prácu – kapitálová náročnosť bola, podobne ako pri mnohých začínajúcich firmách, minimalizovaná a kompenzovaná pracovným nasadením. V druhej dekáde sme si však stanovili ambiciózny cieľ – transformovať sa na plnohodnotného telekomunikačného operátora, ktorý dokáže konkurovať aj väčším hráčom. To si vyžadovalo výrazné investície do budovania dátových centier a, povedané ľudsky, zakopávanie optických káblov. 

 

Čo bolo pre vás najväčšou výzvou?

Keď si firma dala za cieľ transformáciu na telekomunikačného operátora, bolo potrebné aktivovať pomocou bankových úverov externé kapitálové prostriedky a tiež nájsť financujúcu banku, ktorá by porozumela nášmu podnikaniu, ktoré čo do počtu firiem na Slovensku nie je taký, že by ich banka mala na každej pobočke registrovaných desiatky.

 

Akú úlohu na tejto ceste zohrala UniCredit Bank?

Keď sme sa rozhodli transformovať na telekomunikačného operátora, potrebovali sme zabezpečiť externý kapitál prostredníctvom bankových úverov. Výzvou bolo nájsť financujúcu banku, ktorá by rozumela nášmu špecifickému podnikaniu – nie práve bežnému segmentu, s ktorým by sa banky stretávali denne na svojich pobočkách. Mnohé etablované finančné inštitúcie škatuľkujú trhové segmenty a vyhodnocujú riziko na základe predpísaných vzorcov bez toho, aby brali do úvahy inovácie a dynamiku trhu. UniCredit Bank nám ukázala, že jej manažment dokáže rozmýšľať aj mimo zaužívaných bublín a tak nám poskytla financovanie, ktoré nám umožnilo nielen technologický posun, ale aj rozšírenie našich služieb.

 

Čo bolo zlomovým bodom, ktorý umožnil rast a rozvoj?

Získanie prvého väčšieho úveru nám umožnilo zriadiť naše prvé dátové centrum, čo sa ukázalo ako kľúčový krok pre ďalší rozvoj firmy. Vďaka tomu sme vstúpili na trh dátových centier a počas viac ako 15 rokov sme sa vypracovali na jedného z lídrov v tomto segmente. Dátové centrá sú dnes dôležitejšie než kedykoľvek predtým. Rozvoj AI a machine learningu výrazne zvýšil význam datacentrových služieb a rýchlej konektivity, ktoré sú pre high-performance computing (HPC) nevyhnutné. UniCredit Bank zohrala zásadnú úlohu v našom raste a stala sa strategickým partnerom. Bola jednou z mála bánk, ktoré pochopili našu víziu a dôverovali našim projekciám. V telekomunikačnom biznise je totiž časť hodnoty často „ukrytá pod zemou“ – v infraštruktúre, ktorú nie je vždy jednoduché vyjadriť tradičnými metrikami.

 

S akými prekážkami ste sa na svojej ceste stretli?

Jednou z najväčších výziev bola energetická kríza, ktorá naplno prepukla v roku 2022. Z mesiaca na mesiac sa radikálne zmenil model platieb za spotrebovanú elektrickú energiu a dodávatelia začali vyžadovať vysoké zálohové platby. V tejto náročnej situácii stála UniCredit Bank opäť pri nás a poskytla potrebnú podporu vo forme záruk v mimoriadne krátkom čase. Tento krok len potvrdil nadštandardnú úroveň našich vzťahov a význam partnerstva, na ktoré sa môžeme spoľahnúť.

 

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Partnerstvo medzi VNETom a UniCredit Bank je dynamické a stále sa prispôsobuje potrebám trhu. Naše ambície a expertíza už dávno prekročili rámec „tradičného“ ISP. Strategicky sa zameriavame na poskytovanie špičkových manažovaných služieb a kyberbezpečnostných riešení, ktoré umožnia našim zákazníkom podnikať bez kritických prerušení a s efektívnou ochranou pred bezpečnostnými rizikami. Postupne sa transformujeme na spoločnosť s profilom systémového integrátora, ktorý stavia na silných základoch – našich dátových centrách a optickej infraštruktúre.

 

Ako vaše skúsenosti so zákazníkmi formujú vašu víziu a ďalší rozvoj služieb?

Máme dlhoročné skúsenosti so zákazníkmi, ktorí sa spoliehajú na našu konektivitu a dátové centrá, čo nám umožňuje dokonale porozumieť ich potrebám. Náš biznis model stojí na pevných základoch – ako rastie VNET, rozvíja sa aj podnikanie našich klientov. Prínos nových typov služieb a strategických iniciatív vychádza z hlbokého pochopenia telekomunikačného trhu a jeho budúceho smerovania. Naša vízia je postavená na schopnosti predvídať požiadavky zákazníkov a vďaka partnerstvu s UniCredit Bank môžeme pokračovať v investíciách do ďalšieho rozvoja.

Inšpiroval vás príbeh nášho klienta? Chcete sa s nami spojiť? Kontaktujte nás TU.


Spoločnost VNET a. s. (PDF)

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo